Prezentowany obraz to kopia dzieła namalowanego przez Pietera Bruegla Starszego w 1566 roku, przechowywanego w Szepmuveszeti Muzeum w Budapeszcie. Kopia jest w całości dziełem syna mistrza - Pietera Bruegla Młodszego - i została zakupiona w 1963 roku przez Muzeum Narodowe w Krakowie.
W 2009 roku obraz trafił na dwa lata do Pracowni Konserwacji Malarstwa w Muzeum Książąt Czartoryskich - Oddziale Muzeum Narodowego w Krakowie, gdzie Katarzyna Novljaković - kierownik pracowni, Anna Grochowska-Angelus, Małgorzata Chmielewska i Urszula Węgrzynowicz odrestaurowały go. Konserwacji towarzyszyły naukowe badania i analizy technologiczne wykonane przez muzealne laboratoria. Badania potwierdziły autorstwo Pietera Bruegla Młodszego. Obraz został namalowany na czterech połączonych ze sobą dębowych deskach, zagruntowanych białą zaprawą. Kompozycja obrazu została odtworzona przez malarza z wolnej ręki za pomocą ołówka. Wielowarstwowa technika malowania naśladuje bardzo wiernie technikę zastosowaną w oryginale przez Pietera Bruegla Starszego.
PAP, arb