Prasa.info deklaruje, że chce inspirować czytelników najnowszymi trendami związanymi z płaceniem za dostęp do treści w sieci, znaczeniem marki w mediach i jakości treści w cyfrowym dialogu. Użytkownicy będą mogli znaleźć w serwisie dane dotyczące rynku prasowego, aktualności, raporty i analizy dotyczące przyszłości prasy jako medium. Duży nacisk zostanie położony na znaczącą rolę i udział prasy w rynku oraz na jej skuteczność i efektywność jako nośnika reklamowego.
- Jednym z celów portalu jest pokazanie prasy jako medium nowoczesnego, rozwijającego się na wszystkich platformach dystrybucji treści: w druku, w internecie, na tabletach i urządzeniach mobilnych. Zdajemy sobie sprawę, że ze względu na szybko rozwijające się technologie wydawcom trudno utrzymać jest rosnącą sprzedaż wydań drukowanych. Jednak ci sami wydawcy prasowi doskonale radzą sobie na powstających nowych nośnikach służących dystrybucji ich treści i nie chcemy pomijać tej tematyki. Rozwój technologiczny każe definiować prasę znacznie szerzej niż kilka lat temu. W naszym odczuciu stanowią ją jakościowe treści dziennikarskie dostarczane na wszystkich platformach, w tym również w druku - mówi Jerzy Janczak, prezes Związku Kontroli Dystrybucji Prasy i przewodniczący komisji ZKDP ds. promocji prasy.
Treści zamieszczane na portalu prasa.info adresowane będą do marketerów inwestujących w reklamę, pracowników domów mediowych rozdysponowujących budżety reklamowe na rzecz swoich klientów oraz do każdego zainteresowanego najnowszymi trendami na rynku prasowym. Dzięki współpracy ze światowymi instytucjami zrzeszającymi największe tytuły prasowe, takimi jak IFABC, INMA oraz WAN, serwis prasa.info dostarczy informacji na temat ostatnich działań, pomysłów i wyzwań stojących przed wydawcami na świecie.
- Prasa.info ma być również miejscem, w którym polscy wydawcy będą mogli pochwalić się ostatnimi działaniami, ciekawymi akcjami proczytelniczymi i prosprzedażowymi. Liczymy, że aktywnie włączą się w dostarczanie treści, które pomogą im właściwie promować się przed reklamodawcami - twierdzi Katarzyna Kolanowska z komisji ZKDP ds. promocji prasy.
Serwis jest jednym z projektów komisji ZKDP ds. promocji prasy zrealizowanym na zlecenie trzech najważniejszych organizacji wydawców w Polsce: Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, Izby Wydawców Prasy i Polskich Badań Czytelnictwa. Budowy wortalu podjęła się agencja interaktywna Digital One.zew