Pomiędzy Łodzią Kaliską i Łowiczem Głównym jest 12 stacji i przystanków: Łódź Żabieniec, Zgierz, Smardzew, Glinnik, Swędów, Stryków, Bratoszewice, Głowno, Kamień Łowicki, Domaniewice, Grudze i Łowicz Przedmieście. Władze samorządowe są przekonane, że powrót pociągu relacji Łódź-Łowicz przyczyni się do aktywizacji inwestycyjnej terenów położonych wzdłuż trasy i większego komfortu podróżowania mieszkańców z tego regionu, ze szczególnym uwzględnieniem Łowicza, skąd od kilku lat łatwiej można było dojechać do Warszawy niż do Łodzi. - To połączenie przywraca Łowicz do łódzkiej aglomeracji i buduje integralność i spójność naszego regionu - podkreślił Stępień.
Od poniedziałku do piątku między Łodzią i Łowiczem będzie kursowało sześć par pociągów, a w soboty i niedziele po dwie pary. Przez dwa-trzy tygodnie za przejazd pasażerowie zapłacą 5,7 zł. - To chyba dwa razy taniej niż autobus na tej trasie. To jednak cena promocyjna. Mamy informację z Przewozów Regionalnych, że realną ceną na tej trasie jest 8,5 zł i dla tej ceny są konstruowane bilety miesięczne na poziomie 107 zł - wyjaśnił Stępień.
Pociągi pasażerskie z trasy Łódź - Łowicz zniknęły w 2007 r. Główną przyczyną likwidacji tych połączeń był fatalny stan torów, który umożliwiał jazdę z maksymalną prędkością 30 km/h. Na pokonanie 60-kilometrowej trasy z Łodzi do Łowicza pociągi potrzebowały ponad dwóch godzin.
PAP, arb