Z uwagi na ciasną zabudowę problemem jest wciąż ścisłe centrum Łodzi, gdzie nie można wyznaczać nowych ścieżek rowerowych bez przebudowy lub likwidowania miejsc postojowych dla samochodów. Wzorem innych polskich miastach, m.in. Poznania czy Gdańska, w trudno dostępnych miejscach mają być wyznaczane pasy ruchu na ulicach. Do końca kwietnia mają zostać wytyczone jednokierunkowe pasy ruchu dla rowerów, m.in. na fragmentach ulic: Piotrkowskiej, Limanowskiego, Tuwima czy Pomorskiej. Ich łączna długość ma być nie krótsza niż 8 km.
Od grudnia na drodze rowerowej wzdłuż al. Mickiewicza działa elektroniczny licznik, który rejestruje ruch rowerowy w centrum miasta. Na elektronicznej tablicy wyświetlana jest liczba rowerzystów przejeżdżających dziennie i rocznie ten odcinek trasy. Zdaniem pełnomocnika ds. polityki rowerowej, zebrane w ten sposób informacje mają posłużyć nie tylko do wytyczania kolejnych ścieżek rowerowych, ale także pozwolić wprowadzać zmiany organizacji ruchu, które będą sprzyjać rowerzystom i poprawią ich bezpieczeństwo.
W Łodzi jest obecnie ok. 70 km ścieżek rowerowych. Szacuje się, że w sezonie codziennie z rowerów korzysta ok. 30 tys. łodzian.pap, ps