Z opublikowanych w piątek wyników badań wynika, że najpopularniejszym celem przyjazdu do Wielkopolski jest zwiedzanie (prawie 42 proc. ankietowanych). Ponad 37 proc. turystów przyjeżdża, by aktywnie wypoczywać. Natomiast dla 31 proc. decydującym czynnikiem jest rozrywka. W tej części Polski goście spędzają najczęściej od trzech do pięciu dni.
Młodszym turystom (25-35 lat) Wielkopolska kojarzy się z dużą liczbą terenów zielonych, czystymi jeziorami i wygodnymi trasami rowerowymi. Przez starszą grupę turystów (35-55 lat) postrzegana jest natomiast jako kolebka polskiej państwowości albo przez pryzmat Poznania jako stolicy regionu – centrum kulturalnego, targowego i konferencyjnego. Do końca 2013 r. województwo wielkopolskie wyda prawie 4,7 mln zł na promocję turystyki; z tego niecałe 3,5 mln zł to środki unijne. - Dzięki temu będziemy mogli przyciągać do Wielkopolski nowych turystów, proponując im zwiedzanie unikalnych zabytków, a także aktywny wypoczynek na wodzie czy rowerze. Nie odcinamy się od wizerunku regionu związanego z biznesem i intensywnie promujemy także turystykę konferencyjną – powiedział podczas konferencji prasowej prezes WOT Tomasz Wiktor.
Według prezesa kampania promocyjna powinna przedłużyć pobyt turysty w Wielkopolsce z obecnych 3-5 dni do 7-10. - Do nas nikt na dwa tygodnie nie przyjedzie - od tego są góry i morze, ale tygodniowy pobyt może być w Wielkopolsce bardzo atrakcyjny - tym bardziej, że ankietowani turyści byli bardzo zadowoleni ze swojej wizyty – dodał Tomasz Wiktor.
Badania będą miały charakter ciągły. Drugi cykl przewidziany jest na 2013 r. Jego celem będzie m.in. zbadanie skuteczności podjętych działań promocyjnych. Raport jest częścią programu "Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski"; realizowany jest przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej - z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Beneficjentem projektu jest Wielkopolska Organizacja Turystyczna. Budżet projektu wynosi 4 mln 680 tys. zł.
eb, pap