W ciągu czterech dni ponad torami i na obiektach mostowych zostaną zamontowane konstrukcje w kształcie bramki - później będą na nich montowane semafory oraz specjalne podesty do obsługi urządzeń kolejowych. Czas w którym tory będą zamknięte dla ruchu pociągów zostanie "wykorzystany również na załadunek i wywóz zdemontowanych szyn". "Ponadto na miejsce prac wykonawca dowiezie i wyładuje ponad 10 km nowych szyn. Wykonane będą fundamenty pod słupy, regulacja nowego toru bezstykowego oraz podbicie rozjazdów" - poinformowała spółka PKP PLK.
Wykonawcą prac jest konsorcjum, w skład którego wchodzą: Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych, Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej "DOLKOM". Koszt modernizacji całej linii kolejowej z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego przekracza 1,5 mld zł. Inwestycja ma się zakończyć w pierwszej połowie 2014 r.
Kolejarze zapewniają, że po zakończeniu modernizacji pociągi z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego będą mogły jeździć z prędkością do 160 km na godz. Podróż na tym odcinku skróci się tym samym o ok. 25 minut.PAP, arb