Budowa podziemnego parkingu była częścią modernizacji dworca kolejowego, która rozpoczęła się ponad dwa lata temu. 1 czerwca 2012 r. dworzec został częściowo otwarty dla podróżnych, wówczas rzecznik prasowy grupy PKP Łukasz Kurpiewski zapowiedział, że parking zostanie uruchomiony w ciągu kilku dni. Termin kilkukrotnie przekładano tłumacząc opóźnienie m.in. koniecznością przeszkolenia obsługi i sprawdzenia instalacji bezpieczeństwa. Ostatecznie parking otworzono z opóźnieniem ponad dwu tygodni.
Na parking można wjechać od ul. Peronowej lub od ul. Piłsudskiego, a osoby, które zostawią na nim samochód, będą mogły dostać się na dworzec jednym z dwu tuneli. "Ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie w posadzce zjazdu instalacji podgrzewającej, co rozwiąże problem śliskiej nawierzchni związanej z opadami śniegu czy deszczu. Całość obiektu została także objęta nowoczesnym monitoringiem" - powiedział Sarna.
Remont dworca głównego rozpoczął się w kwietniu 2010 r. 1 czerwca br. do dyspozycji podróżnych oddano m.in. hol kasowy, perony wraz z tunelami, a także poczekalnie, informację kolejową oraz informacje turystyczną.
Do końca lipca potrwają prace przy modernizacji piętra, na którym znajdą się lokale gastronomiczne i część handlowa.Wykonawcą robót jest konsorcjum pod przewodnictwem firmy Budimex. Koszt wszystkich prac wynosi ok. 360 mln zł.
sjk, PAP