Inwestycję prowadziła spółka PKP Polskie Linie Kolejowej SA. Prace trwały 2 lata i kosztowały 22 mln zł. Roboty na linii 403 wykonywało wyłonione w przetargu Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie – Zakład Zachodniopomorski w Stargardzie Szczecińskim.
W ramach inwestycji wymieniono tory, zmodernizowano perony, przebudowano urządzenia sterowania ruchem pociągów oraz naprawiono dwa mosty i jeden wiadukt. Projekt odbudowy linii kolejowej nr 403 był w 75 proc. wsparty unijną dotacją przyznaną w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.
Połączenie Szczecin – Wałcz – Piła będzie obsługiwane przez szynobusy SA 103 z 76 miejscami siedzącymi i SA 136 ze 157 miejscami siedzącymi. Jak powiedział dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie Andrzej Chańko będzie kursować pięć par pociągów relacji Szczecin – Piła i trzy pary pociągów Piła – Wałcz.
W ramach promocji nowego połączenia Przewozy Regionalne rozprowadziły w ciągu miesiąca 20 tys. bezpłatnych rozkładów jazdy. Testowy przejazd na odbudowanym linii nr 403 odbył się na początku sierpnia.
ja, PAP