Budowany wzdłuż ulicy Płoskiego odcinek torowiska o długości 690 metrów będzie częścią trasy tramwajowej, która połączy dzielnicę Jaroty z centrum miasta, dworcem i miasteczkiem akademickim Kortowo. Tramwaje woziły pasażerów w Olsztynie do 1965 roku, teraz miasto postanowiło przywrócić ten środek transportu.
Linię tramwajową zaprojektowała i buduje hiszpańska firma FCC Construccion. W ramach tego samego kontraktu Hiszpanie zbudują także 1,1 km nowej ul. Obiegowej, która ma odciążyć ulice prowadzące z Jarot do centrum miasta. Inwestycja warta jest prawie 250 mln zł i ma zakończyć się w połowie 2014 r.
Miasto zamówiło też mniej więcej za 120 mln zł tabor tramwajowy; 15 składów dostarczy firma Solaris. Inwestycje są częścią planowanej modernizacji systemu transportu publicznego w Olsztynie o łącznej wartości 426 mln zł. W ramach tego projektu na głównych ulicach zbudowane zostaną buspasy oraz wdrożony będzie ITS - inteligentny system transportu.
Modernizacja miejskiego transportu jest realizowana w ramach współfinansowanego ze środków unijnych programu Rozwój Polski Wschodniej.
ja, PAP