"Project Entropia", opracowywana od roku 1997, to sieciowa gra RPG opracowana na pecety. Gracze tworzą wirtualną społeczność na wirtualnej planecie Calypso, dzięki trójwymiarowemu interfejsowi graficznemu. Jej akcja jest ulokowana w przyszłości. Nie byłaby ona niczym nowym - miliony osób gra w podobne gry na całym świecie ("EverQuest", "Ultima Online" czy "Anarchy Online"). Nowością, a jednocześnie najbardziej kontrowersyjnym elementem"Projectu Entropia" jest jednak to, że w systemie ekonomicznym gry będą krążyć bynajmniej nie wirtualne pieniądze. Chcąc uczestniczyć w grze, trzeba wymienić wirtualną walutę PED (Project Entropia Dollars) na prawdziwe pieniądze.
Sam ten pomysł też nie jest niczym nowym. W sieciowych grach RPG sprzedaż wirtualnych przedmiotów za realną gotówkę jest w zjawiskiem powszechnym, ale nieoficjalnym i piętnowanym przez twórców gry. "Project Entropia" wprowadza to jawnie, co więcej, wymienialność waluty ma stanowić oś gry. Oprócz zakupów możliwa też będzie gra na wirtualnej giełdzie Calypso.
Sam program, jak i dostęp do serwerów umożliwiających rozgrywkę, będą bezpłatne. MindArk będzie zarabiać na prowizji, pobieranej każdorazowo przy wymianie PED na realne pieniądze.
Biorąc pod uwagę błyskawiczną karierę gier sieciowych oraz to, że wielu już graczy uzależniło się od tej rozrywki, można z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć, iż "Project Entropia" spowoduje sporo większych i mniejszych katastrof finansowych.
"Project Entropia" to największy projekt programistyczny w historii Szwecji. W grę zainwestowano już 15 mln USD.
em, 4D.pl