Jej celem było dotarcie do portali internetowych, serwisów oraz stron, których właściciele naruszają interesy konsumentów, oraz zwrócenie uwagi internautów na konieczność weryfikowania ofert znajdowanych w sieci. Sprawdzano strony m.in. biur podróży, hoteli i pensjonatów, linii lotniczych oraz kolejowych, parków rozrywki, firm oferujących zorganizowane wycieczki, wynajem samochodów, jachtów oraz łodzi.
Skontrolowane zostały 24 polskie witryny usługodawców turystycznych, zarówno firm niewielkich, jak i dużych, o ugruntowanej pozycji. Okazało się, że niemal żadna z firm nie zabezpieczała danych osobowych klientów przy internetowym składaniu zamówień. Rzadziej spotykanym uchybieniem okazał się brak pełnej informacji o danych adresowych przedsiębiorcy.
Powtarzającą się praktyką było umieszczanie regulaminów w trudno dostępnych miejscach. Niektóre z nich były też nieczytelne. Słaba czytelność to - zdaniem UOKiK - to powszechna wada witryny turystycznych - zbyt wiele linków i informacji zaciera ich klarowność.
Polska uczestniczy w Międzynarodowym Dniu Przeszukiwania Internetu po raz czwarty. W ubiegłym roku sprawdzono ponad 3 tysiące stron dot. farmaceutyków. Wśród nich było wiele polskich stron, na których powoływano się na nieistniejące autorytety medyczne czy ośrodki naukowe oraz zamieszczano nierzetelne lub zakazane reklamy.