Po co nam media społecznościowe? Do ekshibicjonizmu

Po co nam media społecznościowe? Do ekshibicjonizmu

Dodano:   /  Zmieniono: 
Media społecznościowe coraz bardziej wpływają na rzeczywistość pozawirtualną. Rozwój technologii i łatwy dostęp do nich pozwala miedzy innymi na organizowanie akcji społecznych w internecie. Social media wciąż jednak w głównej mierze służą do utrzymywania kontaktów i eksponowania swojego życia prywatnego.
Media społecznościowe stały się dla wielu narzędziem do ekshibicjonizmu

Globalny zasięg mediów społecznościowych to nic innego jak korzystanie z nich w każdym miejscu i o każdej porze. Dzięki temu można dotrzeć do szerokiej grupy ludzi. Początkowo social media miały służyć jedynie do utrzymywania kontaktów międzyludzkich, obecnie jednak widać ich wyraźny wpływ na rzeczywistość pozawirtualną.

– Sam Facebook jako narzędzie jest bardzo pomocny i pożyteczny. Powiedzmy, że szukamy grupy krwi czy dawcy jakiegoś organu. Są takie przypadki i takie przykłady, które pokazują, że Facebook w takich sytuacjach  pozwala nam na dotarcie do szerokiej grupy osób, do których normalnie byśmy nie byli w stanie dotrzeć – mówi Marcin Żukowski z agencji interaktywnej Mint Media, specjalizującej się w sferze social mediów.

Media społecznościowe spełniają także tradycyjną rolę i służą podtrzymywaniu kontaktów, jednak w pewien sposób zmieniły relacje międzyludzkie. Z badań wynika, że przeciętny człowiek jest w stanie utrzymywać kontakt z 100-120 osobami. Dzięki Facebookowi ta liczba może pięciokrotnie wzrosnąć. Eksperci radzą jednak, by nie przesadzać z udostępnianiem informacji ze swojego prywatnego życia na portalach społecznościowych.

– Ktoś na przykład staje się ekshibicjonistą przez to, co udostępnia na swoim profilu na Facebooku i tym zaśmieca treść Facebooka. Musimy zyskać większą świadomość tego, jak korzystać z tych narzędzi, żeby to nie stało się tylko narzędziem do ekshibicjonizmu, ale do budowania relacji w sposób świadomy. Niektórym osobom, na przykład tym zamkniętym w sobie, introwertykom, pozwala na prezentowanie siebie tak, jak poza internetem nie byłoby to możliwe – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Żukowski.

Media społecznościowe stały się także źródłem bieżących informacji ze świata. Udostępnianie treści ciekawych artykułów, polecanie miejsc oraz promowanie młodych talentów to niewątpliwe zalety social media, które znacząco wpływają na rzeczywistość pozawirtualną, gdyż przekładają się na realne życie ludzi.

Wpływ social media na rzeczywistość pozawirtualną widać także na przykładzie reklamodawców oraz artystów czy polityków, którzy wykorzystują portale społecznościowe w celach informacyjnych. Facebook, Twitter, Google Plus oraz lokalne serwisy społecznościowe służą nie tylko komunikacji, lecz także reklamom sklepów, wymianie towarów, sprzedaży, a nawet promocji młodych talentów. W porównaniu do reklamy umieszczonej w prasie, social media są o wiele tańsze i pozwalają na częste aktualizacje

Newseria.pl