"Ideą przewodnią jest, by rozgrywki były nie tylko platformą rywalizacji, ale także okazją do lepszego poznania miłośników e- sportu z całego świata. Są to mistrzostwa bez ograniczeń wiekowych, językowych, narodowościowych czy religijnych" - powiedział dyrektor generalny Samsung Electronics Polska, Jin An Kim.
W tegorocznej, trzeciej już, olimpiadzie uczestnicy będą mieli do wyboru cztery gry: StarCraft-Brood War, Half-Life Counter-Strike, Unreal Tournament 2003 i WarCraft III.
Rozgrywki będą podzielone, w zależności od gry, na dwie lub trzy tury. Z każdej tury zostaną wyłonieni gracze, którzy wezmą udział w polskim finale. Jednocześnie odbędą się eliminacje w poszczególnych krajach. Najlepszych 600 zawodników zagra w finałach w Korei Południowej.
Jak ocenił jeden z graczy biorących udział w ubiegłorocznym koreańskim finale, gry komputerowe nie są stratą czasu, gdyż rozwijają intelektualnie i wymagają wiedzy informatycznej na wysokim poziomie.
Tegoroczny turniej stanowi część pierwszego światowego Festiwalu Kultury Cybernetycznej, w ramach którego w Polsce odbędzie się konkurs Samsung Cybertalenty 2003 - dla młodych twórców komputerowych, i turniej Samsung Mobile - dla grających za pomocą telefonów komórkowych.
Na czas trwania igrzysk uruchomiony zostanie kanał telewizyjny 4fun.tv, dzięki któremu na bieżąco będzie można śledzić zmagania uczestników World Cyber Games 2003.
World Cyber Games jest międzynarodowym turniejem, traktowanym przez uczestników jako igrzyska olimpijskie w grach komputerowych. Gracze trenują codziennie po około 8-10 godzin. W 2002 roku w polskich eliminacjach wzięło udział prawie 5 tys. osób, do finału światowego zakwalifikowało się 9 graczy, a Artur Michalak z Mielca zdobył brązowy medal.
sg, pap