Jak pisze "Rzeczpospolita" coraz mniej ludzi robi zakupy w centrach handlowych. Młodzi ludzie coraz częściej korzystają z zakupów internetowych, starsi wybierają bazary i sieci dyskontowe.
Z danych, które podała firma Experian liczba wizyt w centrach handlowych zmniejszyła się w tym roku o 6,25%.
Jak przewiduje Maciej Kowalczyk z firmy Experian, wszystko wskazuje na to ta tendencja utrzyma się do końca roku na poziomie 6 proc.
Na zmniejszeniu się liczby wizyt w centrach handlowych skorzystają mniejsze sklepy, zwłaszcza odzieżowe i spożywcze. Coraz bardziej modne stają się bazary i targowiska, na których można kupić świeże owoce i warzywa.
Tendencje nie odstraszają deweloperów. W I półroczu 2014 roku rynek centrów handlowych powiększył się o 266 tys. mkw. Zbudowano 13 nowych obiektów a trzy zostały rozbudowane.
"Rzeczpospolita"
Jak przewiduje Maciej Kowalczyk z firmy Experian, wszystko wskazuje na to ta tendencja utrzyma się do końca roku na poziomie 6 proc.
Na zmniejszeniu się liczby wizyt w centrach handlowych skorzystają mniejsze sklepy, zwłaszcza odzieżowe i spożywcze. Coraz bardziej modne stają się bazary i targowiska, na których można kupić świeże owoce i warzywa.
Tendencje nie odstraszają deweloperów. W I półroczu 2014 roku rynek centrów handlowych powiększył się o 266 tys. mkw. Zbudowano 13 nowych obiektów a trzy zostały rozbudowane.
"Rzeczpospolita"