Ruszyło "Lato bez procentów"

Ruszyło "Lato bez procentów"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Po raz siódmy ruszyła kampania "Lato bez procentów". Jej celem jest wyeliminowanie sprzedaży alkoholu nieletnim i ograniczenie jego spożycia przez młodych ludzi. Akcja potrwa przez wakacje w całym kraju.
"Prowadzimy akcję w wakacje, ponieważ lato jest czasem, kiedy młodzi ludzie najczęściej sięgają po alkohol. Z naszych doświadczeń wiemy, że w miejscach, w których jest prowadzona kampania, ta sprzedaż spada dwu, trzykrotnie" - powiedział Marcin Duma, dyrektor warszawskiej firmy Homo Homini Badania Opinii i Komunikacji Społecznej, organizującej kampanię.

Na słupach ogłoszeniowych, a także w sklepach, barach, pubach, ogródkach piwnych - za zgodą sprzedawców - organizatorzy akcji powieszą plakaty z napisem "Rozbij schemat" oraz logo kampanii. Ilustracją ich jest rozbita butelka po alkoholu.

W sklepach mających koncesję na sprzedaż alkoholu pojawią się "agenci specjalni". Będą to młodo wyglądające osoby próbujące kupić alkohol. "Jeśli sprzedawca poprosi o dowód tożsamości, wtedy agent ujawni się i podziękuje za współpracę. W przeciwnym przypadku agent wycofa się z zakupu i sporządzi odpowiedni raport" - wyjaśnił Duma

Dodał, że sklepy, które za pierwszym razem chciały sprzedać alkohol zostaną skontrolowane powtórnie i - jeśli sytuacja się powtórzy - sklep trafi na listę, która zostanie przekazana władzom miasta i policji.

Podczas kampanii zamierza się przeprowadzić badanie z udziałem 11 tys. nastolatków w wieku od 12 do 17 lat. Uzyskane dane mają posłużyć do opracowania raportu dotyczącego opinii nieletnich na temat spożycia alkoholu i jego sprzedaży.

Za pośrednictwem strony internetowej <a href='http://www.bezprocentow.pl' class='text1a'>www.bezprocentow.pl</a> można zgłaszać adresy sklepów, które sprzedają alkohol osobom poniżej 18. roku życia.

Tegoroczna kampania finansowana jest przez samorządy terytorialne. Honorowy patronat nad nią objął Rzecznik Praw Dziecka, Ewa Sowińska.

Homo Homini jest warszawska firmą zajmującą się marketingiem, badaniami opinii publicznej oraz komunikacją społeczną.

pap, ab