Związki zawodowe w firmie LOT Ground Services, zajmującej się naziemną obsługą pasażerów, samolotów i przesyłek na warszawskim lotnisku Okęcie, zaplanowały na 22 grudnia strajk generalny - ustalił „Wprost”. Oznacza to tuż przed świętami paraliż największego portu lotniczego w Polsce.
Dziś od godziny 11 trwają rozmowy ostatniej szansy zarządu LGS ze związkowcami. Pracownicy firmy żądają m. in. podwyżek i poprawy warunków pracy. - Wciąż liczymy na porozumienie - mówił Krzysztof Szymański z zarządu LGS. Związkowcy twierdzą jednak, że przedmiotem negocjacji może być najwyżej termin strajku.
LGS zatrudnia ponad 1000 osób. Rocznie obsługuje ponad 100 tys. rejsów oraz ponad 6 mln pasażerów przylatujących i odlatujących z Okęcia. Przedstawiciele LGS towarzyszą podróżnym do chwili wejścia przez nich na pokład samolotu. Od odprawy, gdzie sprawdzają rezerwację biletu, przez przydział miejsca w samolocie, przyjęcia bagażu i wydania karty wstępu do samolotu. Zespół LGS czuwa nad transportem bagażu do luków bagażowych oraz zapewnia dojazd autobusem do odpowiedniej maszyny. LGS obsługuje wszystkie typy samolotów, zarówno rejsy regularne, jak i czarterowe. W zakres usługi wchodzi holowanie samolotów po płycie lotniska, podstawianie ruchomych schodów, serwis toaletowo-wodny, wyważanie samolotu, załadunek bagażu pasażerskiego, przesyłek towarowych i poczty. Gdyby pracownicy LGS tuż przed świętami odmówili pracy, port lotniczy im. Fryderyka Chopina praktycznie nie mógłby przyjmować żadnych samolotów.
LGS zatrudnia ponad 1000 osób. Rocznie obsługuje ponad 100 tys. rejsów oraz ponad 6 mln pasażerów przylatujących i odlatujących z Okęcia. Przedstawiciele LGS towarzyszą podróżnym do chwili wejścia przez nich na pokład samolotu. Od odprawy, gdzie sprawdzają rezerwację biletu, przez przydział miejsca w samolocie, przyjęcia bagażu i wydania karty wstępu do samolotu. Zespół LGS czuwa nad transportem bagażu do luków bagażowych oraz zapewnia dojazd autobusem do odpowiedniej maszyny. LGS obsługuje wszystkie typy samolotów, zarówno rejsy regularne, jak i czarterowe. W zakres usługi wchodzi holowanie samolotów po płycie lotniska, podstawianie ruchomych schodów, serwis toaletowo-wodny, wyważanie samolotu, załadunek bagażu pasażerskiego, przesyłek towarowych i poczty. Gdyby pracownicy LGS tuż przed świętami odmówili pracy, port lotniczy im. Fryderyka Chopina praktycznie nie mógłby przyjmować żadnych samolotów.