Studia MBA dają możliwość na zrobienie prawdziwej kariery w biznesie. Po ich ukończeniu absolwenci mają szansę na podwyżkę wysokości 30-50 proc. oraz na awans zawodowy i nowe możliwości rozwoju.
Absolwenci najbardziej prestiżowych uczelni, takich jak Stanford University, czy University of Pensylvania oraz Harvard Business School, zarabiają ponad 150 tys. dolarów rocznie.
Osoby zainteresowane studiami MBA w Polsce mają do wyboru około 60 programów prowadzonych z reguły w dwóch językach – po polsku i angielsku. Czas trwania studiów wynosi 18 miesięcy, lub 24 miesiące (studia ze specjalizacją). Zajęcia prowadzone są głównie w trybie zaocznym w grupach kilkunastoosobowych. Programy na pierwszy rzut oka są do siebie zbliżone, różnią się specjalizacjami. Przy wyborze większość kandydatów kieruje się prestiżem szkoły, nazwiskami wykładowców i uczelnią zagraniczną, z którą współpracuje polska szkoła. Oczywiście nie wszystkie dyplomy MBA posiadają taką samą wartość rynkową.
W prestiżowych uczelniach oprócz nauczycieli akademickich wykładają także osoby z doświadczeniem praktycznym, np. członkowie zarządów ważnych korporacji. Takie zajęcia umożliwiają studentom zdobycie wiedzy teoretycznej, praktycznej i co najważniejsze – konkretnych umiejętności. Mają oni szansę zdobyć wiedzę tzw. twardą z zakresu marketingu, finansów, rachunkowości, prawa oraz miękką - z prowadzenia negocjacji, zarządzania zasobami ludzkimi czy z psychologii.
Osoby zainteresowane studiami MBA w Polsce mają do wyboru około 60 programów prowadzonych z reguły w dwóch językach – po polsku i angielsku. Czas trwania studiów wynosi 18 miesięcy, lub 24 miesiące (studia ze specjalizacją). Zajęcia prowadzone są głównie w trybie zaocznym w grupach kilkunastoosobowych. Programy na pierwszy rzut oka są do siebie zbliżone, różnią się specjalizacjami. Przy wyborze większość kandydatów kieruje się prestiżem szkoły, nazwiskami wykładowców i uczelnią zagraniczną, z którą współpracuje polska szkoła. Oczywiście nie wszystkie dyplomy MBA posiadają taką samą wartość rynkową.
W prestiżowych uczelniach oprócz nauczycieli akademickich wykładają także osoby z doświadczeniem praktycznym, np. członkowie zarządów ważnych korporacji. Takie zajęcia umożliwiają studentom zdobycie wiedzy teoretycznej, praktycznej i co najważniejsze – konkretnych umiejętności. Mają oni szansę zdobyć wiedzę tzw. twardą z zakresu marketingu, finansów, rachunkowości, prawa oraz miękką - z prowadzenia negocjacji, zarządzania zasobami ludzkimi czy z psychologii.
ab