Wprowadzenie opłat za wjazd do centrum znalazło się w strategii rozwoju systemu transportowego Warszawy do roku 2015. - Chodzi o ograniczenie liczby aut w Śródmieściu i zachęcenie mieszkańców do korzystania z miejskiej komunikacji, która jest na przyzwoitym poziomie, wyjaśnia prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej, jeden ze współautorów strategii.
Kiedy powstanie warszawska strefa? - To kwestia co najmniej kilku lat, mówi rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk. - Najpierw będzie musiała powstać druga linia metra, a przynajmniej jej centralny odcinek - zastrzega. Przed uruchomieniem strefy na stałe ratusz planuje rozbudować SKM, sieć linii tramwajowych, parkingi Parkuj i Jedź. Niezbędna będzie do tego także obwodnica.
Inni urzędnicy, z którymi rozmawiało "Życie Warszawy", nie wykluczają jednak, że system na próbę może zostać wprowadzony jeszcze przed Euro 2012.
ab, pap