Naukowcy przeprowadzili badania mające na celu odkrycie obszarów w mózgu, które biorą udział w powstawaniu pierwszego wrażenia, podaje włoska „La Repubblica”.
Pierwsze wrażenie jest zawsze decydujące. Wystarczy kilka minut, czasem sekund, by po wyrazie twarzy czy sposobie zachowania wyrobić sobie opinię na temat nieznajomego. Ocena ta z dużym prawdopodobieństwem nie ulegnie już zmianie. Jednak w jaki sposób mózg decyduje o tym kto nam się spodoba, a kto nie? Naukowcy z New York University zidentyfikowali obszary mózgu odpowiedzialne za ten delikatny proces.
Naukowcy pod nadzorem Danielli Schiller przeanalizowali zachowanie mózgu na grupie ochotników, których poproszono o ocenę zupełnie obcych im osób, a wyniki swoich badań opublikowali w "Nature Neuroscience". Uczestnicy mieli przeczytać fikcyjne opisy 20 osób o bardzo zróżnicowanych cechach charakteru, do których dołączone były zdjęcia. Po zapoznaniu się z tymi materiałami, ochotnicy mieli określić, czy dana osoba im odpowiada, czy raczej nie wzbudziła ich sympatii.
W czasie podejmowania decyzji badana była aktywność mózgu ochotników przy użyciu rezonansu magnetycznego. W rezultacie uczeni wyróżnili różne typy aktywności mózgu. Odkryli, że podczas kodyfikowania informacji istotnych dla pierwszego wrażenia, aktywne były zwłaszcza dwa obszary mózgu: ciałko migdałowate i kora tylnego zakrętu obręczy. W czasie spotkania z nieznaną osobą, te dwa obszary tworzą osobistą i subiektywną bazę informacji, na podstawie której człowiek podejmuje ostateczną ocenę, wyjaśnia profesor Schiller.
ts
Naukowcy pod nadzorem Danielli Schiller przeanalizowali zachowanie mózgu na grupie ochotników, których poproszono o ocenę zupełnie obcych im osób, a wyniki swoich badań opublikowali w "Nature Neuroscience". Uczestnicy mieli przeczytać fikcyjne opisy 20 osób o bardzo zróżnicowanych cechach charakteru, do których dołączone były zdjęcia. Po zapoznaniu się z tymi materiałami, ochotnicy mieli określić, czy dana osoba im odpowiada, czy raczej nie wzbudziła ich sympatii.
W czasie podejmowania decyzji badana była aktywność mózgu ochotników przy użyciu rezonansu magnetycznego. W rezultacie uczeni wyróżnili różne typy aktywności mózgu. Odkryli, że podczas kodyfikowania informacji istotnych dla pierwszego wrażenia, aktywne były zwłaszcza dwa obszary mózgu: ciałko migdałowate i kora tylnego zakrętu obręczy. W czasie spotkania z nieznaną osobą, te dwa obszary tworzą osobistą i subiektywną bazę informacji, na podstawie której człowiek podejmuje ostateczną ocenę, wyjaśnia profesor Schiller.
ts