Kryzys ekonomiczny sprowokował zmianę zachowań francuskich konsumentów. Objawia się ona spadkiem popytu na produkty gotowe i wzrostem zainteresowania artykułami potrzebnymi do samodzielnego przygotowywania posiłków, pisze „Le Mode”.
Oszczędność klientów widać szczególnie w sektorze kosmetyków i środków czystości. Rosnącą popularnością cieszą się za to artykuły niezbędne do samodzielnego gotowania. Zamiast kupić gotowe ciastko, Francuz woli je teraz upiec sam.
Francuzi zmienili swoje nawyki z powodu inflacji. Według przeprowadzonych sondaży dla większości ankietowanych głównym kryterium wyboru podczas zakupów jest cena. Gwarantowany sukces zapewniły sobie przede wszystkim przyjazne środowisku, tanie artykuły.
Według dziennika obserwujemy dzisiaj ewolucję konsumenta, który nie jest już tak podatny na marketingową manipulację i staje się bardziej świadomy dokonywanych wyborów. Bierze on pod uwagę czynniki tj. ochrona środowiska, które jeszcze 10 lat temu praktycznie nie wpływały na jego decyzje.
Ten proces zmusza do zmian również producentów. Aby przetrwać na rynku wielu z nich będzie musiało zmienić strategie marketingową, pisze „Le Monde".
ap
Francuzi zmienili swoje nawyki z powodu inflacji. Według przeprowadzonych sondaży dla większości ankietowanych głównym kryterium wyboru podczas zakupów jest cena. Gwarantowany sukces zapewniły sobie przede wszystkim przyjazne środowisku, tanie artykuły.
Według dziennika obserwujemy dzisiaj ewolucję konsumenta, który nie jest już tak podatny na marketingową manipulację i staje się bardziej świadomy dokonywanych wyborów. Bierze on pod uwagę czynniki tj. ochrona środowiska, które jeszcze 10 lat temu praktycznie nie wpływały na jego decyzje.
Ten proces zmusza do zmian również producentów. Aby przetrwać na rynku wielu z nich będzie musiało zmienić strategie marketingową, pisze „Le Monde".
ap