Według sondaży przeprowadzonego przez serwis internetowy uSwitch, dwie trzecie wyspiarzy odrzuciło zahamowania związane z targowaniem. „Daily Telegraph” radzi czytelnikom, jak udoskonalić techniki negocjacji. Dziennikarka Judith Woods opisuje swoją podróż po sklepach i targach, w której przełamuje własną nieśmiałość oraz stereotypy dotyczące targowania.
Zachowawcza natura Brytyjczyków nie czyni z nich idealnych handlarzy. Z zasady, wyspiarz woli zrobić swoje zakupy ograniczając w miarę możliwości zbędny kontakt ze sprzedawcami. Kiedyś Brytyjczycy prędzej przepłaciliby, niż pozwolili sobie na ten niegodny proceder. Recesja weryfikuje stare przekonania.
Dla Judith Woods, badającej ewenement rosnącej popularności targowania w Wielkiej Brytanii, pierwsza próba namówienia sprzedawcy do udzielenia zniżki była wyjątkowo stresującym przeżyciem, zakończonym niepowodzeniem. Po kilku kolejnych podejściach udaje się jej sporządzenie krótkiego poradnika skutecznego targowania. Według niego by odnieść sukces należy się trzymać siedmiu podstawowych zasad:
• Porównuj ceny interesujących cię produktów w różnych sklepach (również w Internecie).
• Wybieraj produkty z głową. Najnowszy, dobrze sprzedający się przedmiot raczej nie zostanie objęty promocją. Zwróć uwagą na mniej popularne produkty.
• Nie próbuj targować się w sklepie pełnym ludzi.
• Staraj się negocjować z kierownikiem sklepu, zamiast z szeregowym sprzedawcą.
• Rozmawiaj przyjaźnie.
• Myśl kreatywnie. Jeśli nie udało ci się przekonać sprzedawcy do obniżenia ceny, zapytaj o jakiś darmowy drobiazg albo dostawę.
• Jeśli sprzedawca nie chce się ugiąć, nie kupuj.
MN
Dla Judith Woods, badającej ewenement rosnącej popularności targowania w Wielkiej Brytanii, pierwsza próba namówienia sprzedawcy do udzielenia zniżki była wyjątkowo stresującym przeżyciem, zakończonym niepowodzeniem. Po kilku kolejnych podejściach udaje się jej sporządzenie krótkiego poradnika skutecznego targowania. Według niego by odnieść sukces należy się trzymać siedmiu podstawowych zasad:
• Porównuj ceny interesujących cię produktów w różnych sklepach (również w Internecie).
• Wybieraj produkty z głową. Najnowszy, dobrze sprzedający się przedmiot raczej nie zostanie objęty promocją. Zwróć uwagą na mniej popularne produkty.
• Nie próbuj targować się w sklepie pełnym ludzi.
• Staraj się negocjować z kierownikiem sklepu, zamiast z szeregowym sprzedawcą.
• Rozmawiaj przyjaźnie.
• Myśl kreatywnie. Jeśli nie udało ci się przekonać sprzedawcy do obniżenia ceny, zapytaj o jakiś darmowy drobiazg albo dostawę.
• Jeśli sprzedawca nie chce się ugiąć, nie kupuj.
MN