Niewątpliwie są SUV-y bardziej przestronne, szybsze i urodziwsze niż RX 450h. Ale żaden z nich nie imponuje technologią tak jak hybrydowy Lexus.
Znam przynajmniej kilkadziesiąt osób, które wręcz pałają nienawiścią do hybryd. Uważają, że są jedną wielką marketingową ściemą. Szczerze mówiąc, sam jestem jedną z takich osób. Dlaczego? Bo chwaląc się tym, jak mało palą i jak niewiele CO2 wytwarzają samochody elektryczno-spalinowe, producenci zapominają o tym, jak „toksyczna" jest produkcja ich baterii oraz ile energii pochłonie ich utylizacja po kilku latach użytkowania. Po prostu nie są szczerzy. To trochę tak, jakby reklamować ekologiczne marchewki, ukrywając fakt, że wyrosły w hangarze oświetlanym przez tysiąc megawatowych żarówek i ogrzewanym piecem węglowym.
Więcej możesz przeczytać w 4/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.