Dzięki temu oszczędza się na papierze, tuszu i znaczkach – przekonują dostawcy usług telekomunikacyjnych, prądu i sieci kablowe promujący korzystanie z e-faktur. Ta forma rozliczeń podoba się także klientom, bo oszczędza ich czas. Zmartwieniem elektroniczne faktury są w zasadzie wyłącznie dla Poczty Polskiej.
Coraz więcej firm namawia klientów, by zrezygnowali z otrzymywania papierowego rachunku za usługi, a skorzystali z faktur elektronicznych, np. przesyłanych e- -mailem. Przekonują, że to rozwiązanie ekologiczne, wygodne i pewniejsze niż tradycyjne usługi pocztowe. Najbardziej jednak cieszą się z niego firmowi księgowi. Spółki obsługujące dużą liczbę klientów mogą dzięki e-fakturom oszczędzić duże sumy. Koperta, koszt druku i wysłania pocztą jednego rachunku wynosi ok. 2 zł. Jak łatwo obliczyć, gdyby wszyscy klienci Telekomunikacji Polskiej zdecydowali się na e-faktury, spółka zaoszczędziłaby rocznie nawet 150 mln zł.
Więcej możesz przeczytać w 4/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.