Miałem swoje wzloty i upadki – wyboje i przeciwne wiatry na drodze życia” – mówi Jean-Claude van Damme z zamkniętymi oczami. Podnosi powieki, patrzy prosto w obiektyw, a kamera powoli się oddala od jego twarzy. Aktor stoi na bocznych lusterkach dwóch ciężarówek Volvo, które powoli się rozjeżdżają. W tle rozbrzmiewa „Only Time” Enyi.
Wszystko to przypomina zły sen. Jednak reklama z kaskaderskim popisem JC okazała się gigantycznym sukcesem. Prawie 67 mln wyświetleń na YouTube, dziesiątki parodii, w tym jedna z udziałem Chucka Norrisa, wzrost sprzedaży tirów szwedzkiej marki o 31 proc. Dla Jeana-Claude’a oprócz honorarium oznacza to powrót do masowej świadomości. Dawni Rambo, Terminatorzy i strażnicy Teksasu wydawali się już reliktem przeszłości. Dzisiaj jednak udaje im się wykorzystać specyfikę współczesnej, znudzonej popkultury, która najchętniej żywi się sama sobą. Widzowie, świadomi i rozpoznający konwencje, z ironią i dystansem znów podziwiają ich napięte bicepsy.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.