Okazuje się, że produkcje, które zachwycają przeciętnych widzów, wśród profesjonalnej widowni wypadają słabo. Policjantów drażnią bardzo lubiany serial TVN „W11 – Wydział Śledczy” i równie niegdyś popularni „Kryminalni”.
Co prawdziwi policjanci sądzą o swoich serialowych odpowiednikach? Czy którykolwiek z wyprodukowanych w ostatnich kilkunastu latach seriali wiernie oddaje ich pracę i relacje między nimi? Prawdziwie pokazuje zbrodnie i śledztwo, a przynajmniej da się oglądać bez uśmiechu politowania nad ułomnym scenariuszem? O wypełnienie ankiet poprosiliśmy ponad 30 funkcjonariuszy i funkcjonariuszek prewencji, drogówki i Komendy Głównej Policji. Na pytanie, czy oglądają współczesne seriale kryminalne, tylko czworo odpowiedziało „nie”. Wśród nich była jedna policjantka z dziesięcioletnim stażem w firmie, która przyznała, że telewizji nie ogląda w ogóle, więc seriali tym samym też, i jeden policjant, który po prostu stwierdził, że seriali jako takich „nienawidzi”. Pozostali jednak śledzili zmagania telewizyjnych gliniarzy z oporną materią śledztwa i trudnym losem strażnika porządku. Większość widziała więcej niż jeden serial. Co nie znaczy, że oglądała to z przyjemnością. Ponad jedna trzecia ankietowanych przyznała, że poświęciła czas na co najmniej kilka odcinków tzw. docu crime „W11”, ale generalnie tego żałuje. Najdelikatniejsze komentarze na jego temat brzmiały: „Badanie DNA w godzinę? Ha, ha, ha. Co za brednie”, „totalna bzdura”, „policyjna idylla”. Jedyny pozytyw, jaki w tym serialu znaleźli funkcjonariusze, jest taki, że „przynajmniej kreuje pozytywny wizerunek policji”, bo „policjanci są w nich kulturalni i nie używają przemocy”. Pozytywnych uwag nie było właściwie wcale przy równie nisko ocenionych „Kryminalnych”, uznawanych za „lekki, przyjemny i zupełnie przekłamany obraz polskiej policji”. Stwierdzenie, że oba seriale „nie pokazują prawdziwego obrazu naszej pracy” oraz nawet „nie trzymają w napięciu”, wydaje się raczej dyskwalifikujące.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.