W jedności siła
Tylu roszad na rynku bankowym nie było już dawno. Fortis Bank połączył się z Dominetem, a trzy fuzje zostaną sfinalizowane lada chwila. – Klienci tylko na nich skorzystają – zapewniają bankowcy.
– W ciągu jednego weekendu liczba naszych oddziałów zwiększyła się do niemal 270, bankomatów do ponad 220, a oferta poszerzyła się m.in. o kredyty samochodowe i gotówkowe. Dostęp do naszych usług zyskała cała Polska i tym samym przestaliśmy być bankiem niszowym, z ofertą dla wybranych grup klientów. Teraz jesteśmy bankiem uniwersalnym – tak fuzję Fortis Banku z Dominetem ocenia Waldemar Leszczyński, rzecznik nowego Fortis Bank Polska SA. Dodaje, iż obawy klientów o to, że proces konsolidacji wprowadzi zamieszanie w obsłudze ich kont (scalić trzeba m.in. systemy informatyczne), okazały się nieuzasadnione. Niedogodności były niewielkie – na jeden dzień zamknięto oddziały banków, ale klienci mogli cały czas korzystać z kart płatniczych i bankomatów. Na równie łagodne fuzje liczy Santander Consumer Bank łączący się z AIG Bank Polska, BPH zawierający „małżeństwo" z GE Money Bankiem oraz Getin wiążący się z Noble Bankiem. Rezultatem konsolidacji ma być szersza i atrakcyjniejsza oferta. W pakiecie produktów Santandera specjalizującego się w kredytach samochodowych pojawią się pożyczki gotówkowe i ratalne. BPH i GE chcą wejść do pierwszej piątki banków uniwersalnych.
"Udało nam się uniknąć drugiego wielkiego kryzysu, ale pełne ozdrowienie to kwestia co najmniej dwóch lat."
Paul Krugman
ekonomista, laureat Nagrody Nobla
Wartość dźwięku
Polacy coraz chętniej chodzą na koncerty i coraz więcej pieniędzy zostawiają w kieszeniach ich organizatorów oraz samych gwiazd. W te wakacje odbędzie się w kraju aż 40 imprez z udziałem zagranicznych zespołów i piosenkarzy. Na cztery z nich wydamy aż 60 mln zł (średnia cena biletu wyniesie 220 zł). Koncertów będzie coraz więcej, bo stają się dla artystów głównym źródłem dochodu. Koniec darmowej informacji Potentat medialny Rupert Murdoch (właściciel koncernu News Corp., do którego należą m.in. pisma „The Sun" i „The Times", telewizja Fox oraz portal MySpace.com) zapowiedział, że od połowy 2010 r. dostęp do wiadomości online należących do niego mediów będzie płatny. Impulsem do podjęcia tej decyzji był fatalny wynik firmy – w II kwartale 2009 r. News Corp. poniosła 203 mln USD straty
(w analogicznym okresie w 2006 r. zyskała 1,1 mld USD). Murdoch twierdzi, że kończy się era bezpłatnej informacji w Internecie.
Szacowane wpływy z biletów na największe tegoroczne koncerty (w mln zł)
Madonna - 18
U2 - 18,2
Heineken open'er festival - 15,4
Coke live festiwal - 9
Tylu roszad na rynku bankowym nie było już dawno. Fortis Bank połączył się z Dominetem, a trzy fuzje zostaną sfinalizowane lada chwila. – Klienci tylko na nich skorzystają – zapewniają bankowcy.
– W ciągu jednego weekendu liczba naszych oddziałów zwiększyła się do niemal 270, bankomatów do ponad 220, a oferta poszerzyła się m.in. o kredyty samochodowe i gotówkowe. Dostęp do naszych usług zyskała cała Polska i tym samym przestaliśmy być bankiem niszowym, z ofertą dla wybranych grup klientów. Teraz jesteśmy bankiem uniwersalnym – tak fuzję Fortis Banku z Dominetem ocenia Waldemar Leszczyński, rzecznik nowego Fortis Bank Polska SA. Dodaje, iż obawy klientów o to, że proces konsolidacji wprowadzi zamieszanie w obsłudze ich kont (scalić trzeba m.in. systemy informatyczne), okazały się nieuzasadnione. Niedogodności były niewielkie – na jeden dzień zamknięto oddziały banków, ale klienci mogli cały czas korzystać z kart płatniczych i bankomatów. Na równie łagodne fuzje liczy Santander Consumer Bank łączący się z AIG Bank Polska, BPH zawierający „małżeństwo" z GE Money Bankiem oraz Getin wiążący się z Noble Bankiem. Rezultatem konsolidacji ma być szersza i atrakcyjniejsza oferta. W pakiecie produktów Santandera specjalizującego się w kredytach samochodowych pojawią się pożyczki gotówkowe i ratalne. BPH i GE chcą wejść do pierwszej piątki banków uniwersalnych.
"Udało nam się uniknąć drugiego wielkiego kryzysu, ale pełne ozdrowienie to kwestia co najmniej dwóch lat."
Paul Krugman
ekonomista, laureat Nagrody Nobla
Wartość dźwięku
Polacy coraz chętniej chodzą na koncerty i coraz więcej pieniędzy zostawiają w kieszeniach ich organizatorów oraz samych gwiazd. W te wakacje odbędzie się w kraju aż 40 imprez z udziałem zagranicznych zespołów i piosenkarzy. Na cztery z nich wydamy aż 60 mln zł (średnia cena biletu wyniesie 220 zł). Koncertów będzie coraz więcej, bo stają się dla artystów głównym źródłem dochodu. Koniec darmowej informacji Potentat medialny Rupert Murdoch (właściciel koncernu News Corp., do którego należą m.in. pisma „The Sun" i „The Times", telewizja Fox oraz portal MySpace.com) zapowiedział, że od połowy 2010 r. dostęp do wiadomości online należących do niego mediów będzie płatny. Impulsem do podjęcia tej decyzji był fatalny wynik firmy – w II kwartale 2009 r. News Corp. poniosła 203 mln USD straty
(w analogicznym okresie w 2006 r. zyskała 1,1 mld USD). Murdoch twierdzi, że kończy się era bezpłatnej informacji w Internecie.
Szacowane wpływy z biletów na największe tegoroczne koncerty (w mln zł)
Madonna - 18
U2 - 18,2
Heineken open'er festival - 15,4
Coke live festiwal - 9
Więcej możesz przeczytać w 34/35/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.