Miłosz Wachowski
84 proc. Polaków uważa, że marka Żywiec Zdrój jest polska. W rzeczywistości należy do francuskiego koncernu Danone. 83 proc. Polaków wymienia Żubrówkę jako rodzimą markę. Od kilku lat zarządza nią rosyjski oligarcha Rustam Tariko. Można też inaczej. Polskiego producenta elektroniki, markę Krüger&Matz, 84 proc. Polaków uznaje za jakiś zachodni koncern. A firma ma siedzibę w wiosce niedaleko Garwolina w województwie mazowieckim. Podobnie jest z Wittchen od skórzanych toreb i płaszczy. 76 proc. Polaków myśli, że to zagraniczny brand, a firma wywodzi się z podwarszawskiego Kiełpina. Z badań wynika, że większość Polaków nadal nie rozróżnia tego, co jest polskie, od tego, co tylko polskie udaje. Dlaczego ważne jest, żeby znać te różnice?
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.