Dziesięć ideałów kobiecej urody
Jak tworzone przez artystów wizerunki Wenus, królowych czy Madonn wyznaczały i definiowały kanony kobiecej urody? O tym mówi Umberto Eco w książce „Historia piękna". Po wynalezieniu fotografii, filmu i kolorowej prasy w role Wenus i Madonn wcieliły się gwiazdy kina i estrady. Od połowy lat 60. coraz śmielej zaczął robić to świat mody. Rozwój kanonu urody doskonale widać w wydanym właśnie albumie dokumentującym 43 lata kalendarza Pirelli.
Jakkolwiek pomysł, aby samochodowe opony reklamować za pomocą zdjęć półnagich modelek wydaje się karkołomny, to właśnie pieniądze, prestiż i legenda tego kalendarza sprawiły, że jego producentów stać było na najlepszych fotografików, modelki i wielkie budżety. Zdjęcia, które ukazywały się w kalendarzu Pirelli przez ponad 40 lat, dokumentowały ciąg estetycznych przełomów definiujących pojęcie piękna.
Jakkolwiek pomysł, aby samochodowe opony reklamować za pomocą zdjęć półnagich modelek wydaje się karkołomny, to właśnie pieniądze, prestiż i legenda tego kalendarza sprawiły, że jego producentów stać było na najlepszych fotografików, modelki i wielkie budżety. Zdjęcia, które ukazywały się w kalendarzu Pirelli przez ponad 40 lat, dokumentowały ciąg estetycznych przełomów definiujących pojęcie piękna.
Więcej możesz przeczytać w 49/2007 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.