Emeryci są najbardziej perspektywiczną grupą konsumentów w Polsce – wynika z badań agencji Inquiry. Polaków powyżej 65. roku życia jest ponad 5 mln. Dysponując 60 mld zł, są drugą najbogatszą grupą w Polsce za osobami pracującymi na własny rachunek, a przed pracownikami, rolnikami i rencistami. Seniorzy chcą być dłużej aktywni i korzystać z uroków życia, na przykład podróżować. Można też zauważyć zmianę ich stylu konsumpcji: kupują więcej tzw. zdrowej żywności, mrożonek i produktów dietetycznych oraz alkoholi. To sygnał dla producentów i usługodawców, by odpowiadali na potrzeby ludzi starszych. W Niemczech powstały już supermarkety dla seniorów, a kosmetyki dla osób powyżej 50. roku życia są hitem.
Więcej możesz przeczytać w 13/2008 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.