ROZMAWIAŁ Robert Rymuszka
Blisko 28 mln Polaków korzysta z internetu, a obecność firmy w sieci to podstawa. Jednocześnie internet, a przede wszystkim jego możliwości reklamowe, zmienia się tak dynamicznie, że dla wielu osób kwestie marketingu w sieci są niezrozumiałe.
Każda firma musi mieć dziś stronę internetową. Jakie powinny być niezbędne parametry takiej strony?
Czym jest strona internetowa i do czego służy, każdy wie doskonale. Istotniejszą kwestią jest to, że obecnie liczą się dwie podstawowe sprawy – czas jej ładowania oraz dostosowanie do urządzeń mobilnych. Bez tych dwóch czynników nie spełni należycie swoich funkcji. Z racji tego, że blisko 70 proc. osób korzysta z internetu właśnie z poziomu smartfona, a największą liczbę zapytań w wyszukiwarkach generują telefony komórkowe, Google promuje te strony, które są przystosowane do urządzeń mobilnych. Podobnie jest z czasem ładowania, który powinien wynosić jedną lub dwie sekundy. Jeśli jest dłuższy, strona ma duże straty pod względem liczby osób, które ją odwiedzają. Reasumując: strona internetowa powinna więc być kompatybilna z urządzeniami mobilnym, a dopiero później z urządzeniami desktopowymi. Powinna również być zaprojektowana tak, aby ładowała się w czasie jednej sekundy.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.