Rozmawiała Marta Szuma
Nestlé to światowa firma z branży spożywczej z portfolio liczącym ponad 2 tys. marek. Część z nich jest przeznaczona dla dzieci. To spora odpowiedzialność w kwestii kształtowania nawyków żywieniowych u najmłodszych. Jak wygląda wasza strategia w tym obszarze?
Zmiana nawyków to długotrwały proces. Wierzymy, że edukacja i działania w tym zakresie przyniosą efekty. Inicjatywa Nestlé for Healthier Kids jest skierowana do dzieci w wieku, w którym kształtują się ich nawyki i wybory żywieniowe, ale też do rodziców oraz opiekunów mających na to wpływ. Nestlé for Healthier Kids opiera się na sześciu zdrowych nawykach: karm dziecko jak dziecko, jedz pożywne i różnorodne produkty, pij wodę, zarządzaj wielkością porcji, jedz posiłki z rodziną, baw się i bądź aktywny fizycznie.
Jakie działania podejmujecie na polskim rynku, aby edukować dzieci i rodziców w zakresie zdrowego stylu życia?
Coraz więcej dzieci woli spędzać czas w domu, przed ekranem. Ruch – tak ważny w rozwoju dziecka – odchodzi na dalszy plan. Stąd tylko krok do nadwagi i otyłości. W pojedynkę nie możemy przeciwdziałać temu problemowi. Dlatego zainicjowany w 2014 r.
program Lekkoatletyka dla każdego! (LDK!) realizujemy wspólnie z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki, a patronuje nam Ministerstwo Sportu i Turystyki. LDK! to promocja aktywności fizycznej i prawidłowego odżywiania wśród dzieci w wieku 6-13 lat. Uczestniczyło w nim już ponad 300 tys. dzieci. W 2017 r. w szkołach w całej Polsce odbyło się 1,4 tys. wydarzeń sportowych, w tym lekcje żywieniowe i lekcje WF prowadzone przez polskie gwiazdy lekkiej atletyki. Oprócz LDK! przeprowadzamy wraz z Polskim Towarzystwem Dietetyki akcję „Wybieram wodę”, której patronuje Ministerstwo Zdrowia. Akcja zwraca uwagę na kluczowe znaczenie prawidłowego nawodnienia organizmu dla zdrowia i życia. Program „Żyj smacznie i zdrowo” w atrakcyjny sposób przekonuje dzieci i młodzież, że komponowanie pełnowartościowych posiłków może być proste i przyjemne.
Coraz więcej dzieci cierpi na nadwagę. Co firma robi, żeby ograniczyć ilość cukrów i tłuszczu w produktach?
Śledzimy wytyczne i zalecenia ekspertów ds. żywienia, w tym Światowej Organizacji Zdrowia. Jako jedna z pierwszych firm na świecie zobowiązaliśmy się do podjęcia konkretnych działań: od 2000 r. zawartość cukru w naszych produktach zmalała o 34 proc., a od 2015 r. produkty Nestlé zawierają o 20 proc. mniej tłuszczów nasyconych i soli. Pracujemy nad tym, by do 2020 r. zredukować zawartość cukru dodanego o kolejne 5 proc. – w Europie to 18 tys. t. Planujemy też zwiększanie w naszych produktach zawartości warzyw, owoców oraz orzechów i nasion, będących źródłem błonnika.
Nestlé to także odżywki dla dzieci i niemowląt marki Nestlé, Gerber czy Bobo Frut. Czy rodzice mogą mieć pewność, że te produkty są zdrowe i bezpieczne dla ich dziecka?
Produkowanie odżywek dla dzieci i niemowląt zobowiązuje do przestrzegania najwyższych standardów. W fabryce Nestlé w Rzeszowie powołaliśmy do życia laboratorium Nestlé Quality Assurance Center, w którym przeprowadza się analizy biochemiczne i monitoruje się surowce wchodzące w skład produktów powstających w fabrykach Nestlé w całej Europie Środkowo-Wschodniej. W rezultacie każdy produkt ma najwyższą gwarancję bezpieczeństwa i jakości. g
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.