Jak zbudował pan najlepszy jakościowo podmiot w branży i regionalnego lidera skali z 8,5 mld zł rocznych przychodów?
Zaczynałem od zera, ale moja filozofia biznesowa opiera się na myśleniu długoterminowym i wsłuchiwaniu się w potrzeby partnerów. W rezultacie awansowaliśmy pod koniec roku na ósme miejsce w skali Europy, a w rankingu „Rzeczpospolitej” jesteśmy największą firmą w Polsce w całej branży IT. Wypracowaliśmy trwałe przewagi konkurencyjne wraz ze skutecznym zarządzaniem każdym obszarem ryzyka. Ciężką pracą przez 28 lat nawiązaliśmy silne relacje handlowe z 16,5 tys. klientów – to największa sieć resellerów, zbudowaliśmy największą w regionie branżową sieć detalicznych punktów franczyzowych. Jesteśmy liderem w dwóch kluczowych dla dystrybutora obszarach – finansach i logistyce. Mamy najwyższe kapitały własne, najwyższą efektywność, czyli najniższe koszty SG&A, generujemy najwyższe zyski. Zainwestowaliśmy też blisko 130 mln zł w ultranowoczesne centrum dystrybucyjne, dzięki któremu kolejny raz odskoczyliśmy konkurencji i jesteśmy jednocześnie gotowi na wyzwania przyszłości, jak rewolucja e-commerce i logistyka 2.0.
Co stoi za rozszerzaniem portfolio produktowego poza sprzęt IT?
Grupa AB z blisko 100 tys. produktów dostępnych w magazynie ma największą ofertę w regionie CEE – Europie Środkowo-Wschodniej, a naszymi partnerami są światowi giganci IT, jak Apple, Asus, Dell, HP Inc., HP Enterprise, Lenovo, Microsoft czy Samsung. Powiększamy ofertę o produkty, które odpowiadają na nowe potrzeby naszych dotychczasowych klientów lub są komplementarne do naszej oferty i pozwalają rozszerzać kanały sprzedaży. W ten sposób w AB pojawiły się elektronika użytkowa, RTV/AGD, oprogramowanie w dystrybucji chmurowej czy zabawki, o które pytali liczni klienci. Rozwinęliśmy również działalność ze wsparciem inżynierskim, projektowym, jak VAD i digital signage.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.