Idea jest szczytna. Mateusz Morawiecki na spotkaniu ze środowiskiem rolniczym przyznał, że rząd pracuje nad prawem, które miałoby z jednej strony zwiększyć zyski producentów rolnych, a z drugiej znacząco ograniczyć możliwość sprzedaży marek własnych dyskontów i sklepów wielkopowierzchniowych. Czyli produktów, które są wytwarzane przez inne podmioty, ale obrandowane znakiem sieci handlowej. W piątek 8 marca Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, zapowiedziała, że przedstawi raport otwarcia w sprawie marek własnych, który będzie podstawą ewentualnych zmian prawnych. „Proszę wierzyć w nas, w nasz rozsądek, nie zrobimy niczego, co wstrząśnie rynkiem” powiedziała minister w programie „Money. To się liczy”. Próba ograniczenia handlu pewnie spotka się z reakcją Komisji Europejskiej (tak już było przy planach specjalnego opodatkowania sklepów).
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.