Rozmowa z Henrykiem Pietraszkiewiczem, prezesem FM Banku
Wprost: Z czego wynika niewielkie, bo tylko 20-procentowe, wykorzystanie przez mikrofirmy nawet najprostszych produktów bankowych?
Henryk Pietraszkiewicz: Specyfika mikrofirm polega na tym, że potrzebują one przede wszystkim szybko dostępnych, prostych produktów finansowych, przyznawanych według nieskomplikowanych kryteriów, o stosunkowo małej wartości. Z doświadczenia Funduszu Mikro wiem, że średnia wartość kredytu dla mikrofirmy to 20-30 tys. zł. Niewielkie wykorzystanie przez tę grupę firm nawet takich produktów bankowych, jak kredyt, pożyczka, rachunek bankowy czy karta kredytowa, oraz powszechna praktyka posiłkowania się środkami własnymi wśród najmniejszych przedsiębiorców to skutek m.in. niedostatecznej oferty banków adekwatnej do potrzeb tej grupy.
Henryk Pietraszkiewicz: Specyfika mikrofirm polega na tym, że potrzebują one przede wszystkim szybko dostępnych, prostych produktów finansowych, przyznawanych według nieskomplikowanych kryteriów, o stosunkowo małej wartości. Z doświadczenia Funduszu Mikro wiem, że średnia wartość kredytu dla mikrofirmy to 20-30 tys. zł. Niewielkie wykorzystanie przez tę grupę firm nawet takich produktów bankowych, jak kredyt, pożyczka, rachunek bankowy czy karta kredytowa, oraz powszechna praktyka posiłkowania się środkami własnymi wśród najmniejszych przedsiębiorców to skutek m.in. niedostatecznej oferty banków adekwatnej do potrzeb tej grupy.
Więcej możesz przeczytać w 22/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.