Nie tylko prezesi, ale także inni pracownicy banku spółdzielczego często są w stanie ocenić wiarygodność swego klienta jedynie na podstawie danych finansowych dostępnych w raporcie kredytowym z BIK, ale także dodatkowo poprzez własne spostrzeżenia na temat relacji z otoczeniem, jakie buduje ten przedsiębiorca choćby w swojej gminie. Ważne jest jednak przede wszystkim to, że obecnie w naszym kraju już prawie każdy pracownik banku spółdzielczego odpowiedzialny za decyzje kredytowe potrafi prawidłowo odczytać i zinterpretować obecną sytuację oraz historię kredytową klienta banku przedstawioną w raporcie pozyskanym z BIK. W ciągu ostatnich kilku lat w bankach nastąpił ogromny postęp w zakresie praktycznej znajomości narzędzi analizy ryzyka, a bliższa znajomość klienta jest dodatkowym atutem w procesie oceny ryzyka kredytowego.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.