Próby do spektaklu trwały wyjątkowo długo. Być może działo się tak dlatego, że w roli Hamleta reżyser obsadził czajnik elektryczny. Aktorzy tego teatru widzieli już różne eksperymenty. Dyrekcja, otwarta na nowinki w sztuce, często zatrudniała ekscentrycznych reżyserów z całej Europy. Były spektakle, w których rolę Ofelii grał starszy mężczyzna z wąsami, a króla Ryszarda III znana aktorka porno. W tym kraju zamiana płci nie była, ani w teatrze, ani w Sejmie, niczym szczególnie zaskakującym. Wielokrotnie widziano tu śmiałe koncepcje reżyserskie i interpretacyjne. Król Aten Tezeusz w sztuce „Sen nocy letniej" grany był przez niemowlę. Akcja krwawego „Makbeta” toczyła się na Księżycu wśród kosmonautów, spektakl „Romeo i Julia” zrealizowany był w konwencji głupkowatego widowiska telewizyjnego typu „Poznaj moje zboczenia”, a przedstawienie „Tytus Andronikus” pomyślane jako współczesny dramat biurowy dziejący się w gmachu wielkiej, nowoczesnej korporacji produkującej kołowrotki.
Więcej możesz przeczytać w 10/2012 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.