W 2018 r. w Polsce zarejestrowano 532 tys. nowych aut osobowych – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. To wzrost o 9,35 proc. w stosunku do roku poprzedniego, co oznacza, że kolejny rok z rzędu rynek nowych samochodów osobowych w Polsce ma się świetnie. Pod względem liczby zarejestrowanych nowych aut osobowych w 2018 r. Volkswagen zajął drugą pozycję, zaraz za Škodą, należącą również do Grupy Volkswagen.
Co kupują Polacy
Wśród najchętniej kupowanych w ubiegłym roku aut znalazły się m.in. dwa modele Volkswagena: Golf (14,2 tys.) oraz Passat (9,2 tys.). W TOP 10 najczęściej rejestrowanych modeli samochodów w Polsce aż pięć miejsc zajmują auta marek z Grupy Volkswagen. Producent Volkswagenów ma zresztą więcej powodów do zadowolenia, bo rok 2018 okazał się rekordowy dla tej marki w naszym kraju: średnia miesięczna liczba rejestracji nowych Volkswagenów była o prawie 600 aut wyższa niż w 2017 r. Cztery miesiące z liczbą rejestracji przekraczającą 5 tys. egzemplarzy i rekordowy sierpień, w którym zarejestrowano aż 6,3 tys. nowych Volkswagenów, znacząco wpłynęły na końcowy wynik. W efekcie w 2018 r. zarejestrowano w naszym kraju ponad 56 tys. nowych samochodów tej marki, czyli o 14,15 proc. więcej niż w roku 2017.
Podwójna korzyść
Volkswagen zanotował także najwyższy procentowy wzrost liczby rejestracji wśród pierwszych sześciu marek z zestawienia Samaru. Jak zaznacza Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager, wzrost liczby rejestracji nowych aut Volkswagena o 14 proc. to zasługa nie tylko nowych i cieszących się niesłabnącą popularnością modeli, lecz także bardzo dobrej oferty zakupu. Może on zostać sfinansowany za pomocą kredytu bądź leasingu z niskimi miesięcznymi ratami w ramach Volkswagen Financial Services. – Oferta z niskimi ratami jest tak skonstruowana, że w trakcie kontraktu – dwu-, trzylub czteroletniego – jest spłacana przewidywana utrata wartości rynkowej auta, a nie jego cała wartość. W rezultacie raty mogą być nawet dwukrotnie niższe niż w klasycznych produktach finansowych – tłumaczy Michał Dyc, dyrektor sprzedaży detalicznej Volkswagen Financial Services. I dodaje: – Na koniec umowy dostępne są dwie – lub trzy w przypadku kredytu – opcje zakończenia kontraktu. W przypadku leasingu z niskimi ratami klienci mogą wykupić auto lub zwrócić je do instytucji finansującej. Jeśli samochód kupiono na kredyt, możliwa jest spłata jednorazowa lub w ratach albo zwrot pojazdu. Korzyści wynikających ze zwrotu auta jest wiele. – Można się przesiąść do nowego samochodu objętego przez większość czasu gwarancją. Nie trzeba się też martwić odsprzedażą pojazdu ani spadkiem jego wartości – wymienia Michał Dyc.
Wyprzedaż rocznika 2018
Kwestia ta jest szczególnie ważna dla właścicieli aut kupionych w trwającej właśnie wyprzedaży rocznika 2018. W salonach marki Volkswagen rabaty na samochody z datą produkcji z 2018 r. sięgają 22 tys. zł. – Auta marki Volkswagen cechują się atrakcyjnym TCO, czyli niskimi całkowitymi kosztami posiadania, m.in. dlatego są nieustannie bardzo pożądane przez firmy. Cieszy nas, że rośnie świadomość klientów indywidualnych na ten temat, co również wpływa na większą popularność Volkswagenów – dodaje Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager.
Marta SzumaArchiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.