Ogromna liczba produktów, wszechobecna reklama, a także marketingowe chwyty sprzedawców sprawiają, że racjonalne zakupy stają się coraz trudniejsze. Ale nie dla Polek. 93 proc. z nich jest zdania, że robi zakupy w sposób przemyślany – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę badawczą Ipsos dla TEVA. Ipsos, który przepytał Polki mające od 30 do 59 lat pod kątem ich zwyczajów zakupowych, doszedł do wniosku, że kobiety w Polsce utożsamiają racjonalne zakupy z wybieraniem jakości w rozsądnej cenie oraz z korzystaniem z promocji. Najważniejszym kryterium wyboru produktów okazuje się właśnie jakość (89 proc.) i relacja jakości do ceny (82 proc.) a także sama cena (79 proc.). – Obserwując zmieniający się rynek i nowe trendy zakupowe, możemy śmiało powiedzieć, że Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami – komentuje Anna Karczmarczuk, prezes Ipsos Polska. Z badania Ipsos wynika też, że zasadę przemyślanego wyboru stosujemy, przede wszystkim kupując leki bez recepty (aż 81 proc. wskazań). W tym przypadku wśród istotnych kryteriów wyboru Polki wymieniły skuteczność leku (84 proc.), rekomendację lekarza (66 proc.) oraz cenę (64 proc.).
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.