Marmur w kuchni
Zgodnie z aktualnymi trendami to blat kuchenny jest elementem, który nadaje charakter całej kuchni. Wyraziste wzory i kolorystyka sprawiają, że blaty określają, jaki wybierzemy kolor ścian, wykończenie mebli, jaki materiał zastosujemy na podłodze. Przykładem takiego blatu jest Marmur Nero (F8997) z oferty firmy Pfleiderer. Jego czarna błyszcząca powierzchnia usiana jest drobnymi, białymi, nieregularnie rozmieszczonymi plamkami i żyłkami. Wzór tego blatu laminowanego wydaje się stonowany, kiedy jednak przypomnimy sobie, że we współczesnych kuchniach blat jest dużą, jednolitą płaszczyzną, anektującą często dodatkową powierzchnię w postaci ścianek przyblatowych, wtedy zrozumiemy, że Marmur Nero będzie dyktował charakter całemu wnętrzu. Czarne dekory blatów są zresztą coraz popularniejsze, bo pozwalają w połączeniu z bielą lub drewnem na wykreowanie bardzo eleganckich, salonowych kuchni. Jeśli zależy nam na ponadczasowej elegancji, warto blat Marmur Nero połączyć np. z meblami w kolorze ciemnobrązowego orzecha. Do bardziej nowoczesnych, opartych na graficznym kontraście czerni i bieli kuchni Pfleiderer poleca blaty Volcano z linii Unico, inspirowane strukturą lawy wulkanicznej. Łączą one matową czerń z fakturą realistycznie odtwarzającą powierzchnię zastygłej lawy.
www.pfleiderer.pl
Markiza VMZ Solar do okien pionowych
To odpowiednie połączenie skutecznej ochrony pomieszczenia przed nagrzewaniem z najwyższym komfortem obsługi. Sterowana pilotem lub obsługiwana automatycznie markiza VMZ Solar zapewnia osiem razy skuteczniejszą ochronę przed nagrzewaniem pomieszczenia w porównaniu z zasłonami wewnętrznymi, umożliwiając jednocześnie dopływ naturalnego światła i kontakt wzrokowy z otoczeniem. Ma system automatycznego uruchamiania w zależności od nasłonecznienia. Kiedy słońce mocno świeci, markiza samoczynnie się rozwija, a gdy jest pochmurno, zwija, zwiększając napływ naturalnego światła.
Nowoczesne ogrzewanie
Verano jest polskim producentem wysokiej klasy urządzeń grzewczych. Wieloletnie badania pozwoliły na opracowanie innowacyjnego systemu grzejników kanałowych, stojących, naściennych, fasadowych oraz klimakonwektorów. Grzejniki Verano mają najkorzystniejszą charakterystykę hydrauliczną i najlepszą charakterystykę cieplną zarówno do funkcji grzania w instalacji c.o., jak i funkcji chłodzenia w okresie letnim, umożliwiając racjonalne równoważenie hydrauliczne poszczególnych obiegów przy korzystnym poziomie stateczności hydraulicznej. Grzejniki Verano przyczyniają się do podwyższenia efektywności energetycznej dostawy ciepła do ogrzewanych pomieszczeń, a także do znacznego podwyższenia sprawności systemów z pompami ciepła, kotłami kondensacyjnymi, kolektorami słonecznymi czy innymi odnawialnymi źródłami ciepła o bardzo niskim poziomie temperatury zasilania, nawet poniżej 35 st. C. Grzejniki kanałowe Verano typu VK oraz typu VKN z wentylatorem są idealnym rozwiązaniem do ogrzewania pomieszczeń o znacznym przeszkleniu przegród budowlanych oraz dużych powierzchni użytkowych. Zastosowanie grzejników kanałowych Verano zapewnia idealne rozprowadzenie ciepła oraz zapobiega wykraplaniu się pary wodnej na dużej powierzchni przeszklonej. W grzejnikach kanałowych typu VKN poprzez zastosowanie cichych wentylatorów, przy niewielkich rozmiarach grzejnika uzyskujemy urządzenie grzewcze o bardzo dużej wydajności cieplnej. Ze względu na głębokość kanału można go umieścić w warstwach stropu dowolnej kondygnacji. Grzejniki kanałowe Verano są doskonałym źródłem ciepła, jeśli zależy nam na zachowaniu optymalnej temperatury, charakteru oraz estetyki wnętrza i jego funkcjonalności. Jedynym zauważalnym elementem jest estetyczna kratka wkomponowana w podłogę. Grzejniki kanałowe Verano można zastosować jako główne źródło ogrzewania bądź jego uzupełnienie. Grzejniki kanałowe to dyskretny sposób, aby niewidoczne ciepło stało się odczuwalne. Zalety grzejników konwektorowych Verano to: zredukowanie kosztów ogrzewania (w sezonie grzewczym około 20 proc.), mała pojemność wodna oraz doskonała przewodność cieplna materiałów użytych do produkcji konwektorów, mała bezwładność cieplna, szybka reakcja na zmianę temperatury, przekazywanie ciepła na drodze konwekcji zapewnia równomierny rozkład temperatury w ogrzewanych pomieszczeniach i naturalną cyrkulację powietrza, łatwy montaż.
Kosiarki dla Europy
Przyjęliśmy strategię budowy silnego, międzynarodowego brandu – mówi Marcin Przytulski, dyrektor zarządzający NAC
Sprzęt ogrodniczy firmy NAC można kupić we wszystkich największych polskich sieciach handlowych i w wielu autoryzowanych punktach sprzedaży. NAC stawia jednak na eksport. Polski rynek jest dla firmy za mały?
W ostatnich latach NAC wyrósł na jednego z najpopularniejszych dystrybutorów sprzętu ogrodniczego w Polsce. W tym roku i kolejnych sezonach zamierzamy kontynuować współpracę z odbiorcami krajowymi i jeszcze bardziej wzmocnić pozycję NAC na rynku. Rozpoczęta dwa lata temu sprzedaż produktów NAC na rynkach zagranicznych jest elementem założonej przez firmę strategii budowy silnego, międzynarodowego brandu. Realizacja przyjętych założeń pozwala nam się ubiegać w ciągu najbliższych pięciu-sześciu lat o miano głównego dostawcy sprzętu ogrodowego w Europie Środkowo-Wschodniej. Globalizacja i zjednoczenie Europy otwierają ogromne możliwości rozwoju, z których należy korzystać, jeśli zakłada się budowę silnej marki i rozwój firmy jako ważnego gracza na rynku międzynarodowym.
Na które rynki NAC eksportuje swoje produkty? Jaka jest ich specyfika?
Od dwóch lat z sukcesem współpracujemy z odbiorcami na rynku rumuńskim. W nowym sezonie rozpoczęliśmy sprzedaż produktów NAC do Grecji, Bułgarii, na Białoruś, Litwę i Łotwę. W kolejnych latach planujemy rozpoczęcie współpracy z odbiorcami w Europie Zachodniej. Ze względu na specyfikę poszczególnych rynków eksportu naszym zagranicznym partnerom oferujemy pełną gamę produktów przeznaczonych do całorocznej pielęgnacji ogrodów.
Jak eksport przekłada się na rozwój firmy?
Z roku na rok udział procentowy eksportu w ogólnej sprzedaży NAC zwiększa się, co wymusza wprowadzanie zmian do organizacji firmy. Przede wszystkim są to zmiany i innowacje związane z nowoczesnymi procedurami w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, logistyki oraz samego schematu sprzedaży. Współpraca międzynarodowa niewątpliwie ma wpływ na zmianę obrazu kultury organizacyjnej w NAC. Nieustannie zatrudniamy też nowe, doświadczone kadry, które mają doskonałe obycie i doświadczenie w handlu międzynarodowym. Te wszystkie zmiany pozwalają nam na nazywanie NAC dużą, międzynarodową organizacją, która z roku na rok rozwija się i działa coraz sprawniej – zarówno na rynku krajowym, jak i rynkach europejskich.
Inwestowanie w nieruchomości
Czy warto inwestować poprzez zakup mieszkań w dużych miastach poza Warszawą? Jeśli tak, to jak i gdzie, i czy można liczyć na zysk? Odpowiada Przemysław Kamiński, ekspert rynku nieruchomości.
Inwestowanie w nieruchomości mieszkaniowe jest jedną z najlepszych form lokaty kapitału. Biorąc pod uwagę stosunek ceny mieszkania do jego wynajęcia, Wrocław jest idealnym miejscem na inwestycje. Jeśli dodamy do tego, że apartament znajduje się w sercu tętniącego życiem miasta, w pobliżu terenów zielonych, to zysk z inwestycji jest pewny. Jednym z najbardziej prestiżowych miejsc we Wrocławiu jest Kępa Mieszczańska – wyspa na Odrze – położona w odległości kilku minut spacerem od rynku, w sąsiedztwie uniwersytetu, muzeów, teatrów, a także terenów rekreacyjnych i centrów handlowych.
Przemysław Kamiński prezes zarządu Dom-Invest Sp. z o.o.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.