Na co najczęściej skarżą się Polacy w przypadku instytucji finansowych? W ubiegłym roku poprosiło panią o interwencję 19,5 tys. osób.
Najwięcej – bo ponad 13 tys. wniosków o pomoc – dotyczyło rynku ubezpieczeniowo-emerytalnego. Z czego 38 proc. – ubezpieczeń komunikacyjnych, zazwyczaj zaniżania wypłacanych odszkodowań, a 34 proc. – ubezpieczeń na życie, przede wszystkim polisolokat. W przypadku rynku bankowo-finansowego skarg było mniej, bo niecałe 4 tys., co wynikało z krótkiego okresu działania naszej instytucji w tym obszarze [urząd Rzecznika Finansowego powstał w 2015 r. jako rozszerzenie kompetencji Rzecznika Ubezpieczonych działającego od 1995 r. – red.]. Tutaj skargi najczęściej wiązały się z kredytami konsumenckimi (34 proc.) i hipotecznymi (26 proc.). Reszta to skargi na fundusze inwestycyjne i rachunki bankowe, najczęściej na rosnące koszty. 2,5 tys. wniosków dotyczyło przeprowadzenia postępowania polubownego.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.