W Brazylii wystąpi 245 polskich sportowców, którzy będą rywalizować w 24 dyscyplinach. Wszystkim naszym olimpijczykom patronuje PKN Orlen – najhojniejszy spośród rodzimych mecenasów sportu. W składzie polskiej reprezentacji olimpijskiej znajdują się także lekkoatleci Grupy Sportowej Orlen oraz sponsorowana przez koncern paliwowy kadra siatkarzy.
Indywidualnie i zespołowo
To właśnie z występami lekkoatletów i siatkarzy kibice wiążą największe nadzieje na zdobycie olimpijskiego złota. Wystarczy spojrzeć na skład Grupy Sportowej Orlen, by się przekonać, że są one uzasadnione. Anita Włodarczyk, czterokrotna rekordzistkaświata w rzucie młotem, młociarz Paweł Fajdek, dwukrotny mistrz świata, dyskobol Piotr Małachowski, dwukrotny mistrz Europy i srebrny medalista z igrzysk w Pekinie, czy Tomasz Majewski, dwukrotny mistrz olimpijski w pchnięciu kulą, który występem w Rio chce podsumować swoją sportową karierę – to postaci z absolutnej czołówki światowego sportu, które powalczą o najwyższe miejsca na podium. Duże szanse na sukces mają także średniodystansowcy Adam Kszczot i Marcin Lewandowski, a także – najszybszy obecnie wśród maratończyków niepochodzących z Afryki – Henryk Szost. O sile polskiej kadry lekkoatletycznej świadczy fakt, że zdominowała ona lipcowe mistrzostwa Europy, wygrywając klasyfikację medalową.
Z pewnością wiele do powiedzenia w olimpijskiej rywalizacji będzie miała sponsorowana przez PKN Orlen halowa reprezentacja Polski w piłce siatkowej mężczyzn, która od lat plasuje się w ścisłej czołówce światowych rankingów. Sporych ambicji nie kryją także nasze najlepsze pary w siatkówce plażowej – Grzegorz Fijałek i Mariusz Prudel, Piotr Kantor i Bartosz Łosiak oraz Kinga Kołosińska i Monika Brzostek. To, że reprezentacja Polski ma realne szanse na olimpijskie laury, dowodzi, iż przemyślany i odpowiedzialny sponsoring w sporcie przynosi wymierne efekty. Dzięki wieloletnim działaniom PKN Orlenu udało się wspomóc liczne grono polskich zawodników w uzyskaniu i utrzymaniu sportowej formy na najwyższym poziomie, czego skutkiem są ich znakomite wyniki osiągane na światowych arenach, a kibice mogą dzięki temu emocjonować się rywalizacją „naszych” wśród najlepszych z najlepszych.
Nie tylko sport
Sukcesy w sporcie służą też długofalowemu budowaniu w świecie prestiżu marki – zarówno sponsora, jak i Polski. Racjonalny sponsoring w wydaniu PKN Orlenu to po prostu środki znakomicie, bo bardzo efektywnie, zainwestowane w promocję naszego kraju. Równie istotny jest walor społeczny działań koncernu, zmierzających do kreowania odpowiednich wzorów postaw i zachowań. Dlatego sponsoring PKN Orlen nie ogranicza się do sportu wyczynowego, ale zatacza coraz szersze kręgi. Firma wspiera lekkoatletyczną młodzież, aktywnie angażując się w Ogólnopolskie Finały Czwartków Lekkoatletycznych, a wspólnie z PZLA zachęca do uprawiania sportu poprzez wprowadzony w szkołach program „Lekkoatletyka dla każdego”.
Po igrzyskach paraolimpijskich w Londynie PKN Orlen objął też najbardziej utalentowanych niepełnosprawnych lekkoatletów autorskim programem Fundacji Orlen – Dar Serca „Pełnia życia”. W tym roku poszedł jeszcze dalej – podjął współpracę z Polskim Komitetem Paraolimpijskim i stał się sponsorem wszystkich polskich paraolimpijczyków startujących w igrzyskach w Rio. Wszystko zatem wskazuje na to, że w tym roku Polacy wyjątkowo licznie wyruszą na podbój sportowego świata i niewykluczone, że niebawem Brazylia będzie się nam kojarzyła nie z kawą, lecz ze złotem.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.