Kamionek to część Pragi-Południe we wschodniej części Warszawy. Ignoranci, czyli niemal każdy, kto tam nie mieszka albo nie interesuje się historią miasta, o istnieniu Kamionka nie mają pojęcia i mówią na niego Praga albo Grochów, bo przez osiedle przebiega ulica Grochowska, a Grochów jest tuż obok. To jednak przez mieszkańców identyfikujących się z dzielnicą jest źle widziane. Kiedyś jeden ze sklepów przy ulicy Grochowskiej reklamował się, że ma najlepsze piwo na Pradze. Ludzie byli oburzeni, reklamę trzeba było zdjąć. Kamionek nie jest tak znany jak okolice Dworca Wileńskiego i ulicy Targowej. To tam mniej więcej 15 lat temu zaczęli się wprowadzać artyści, młodzi ludzie, za nimi dynamiczna klasa średnia i teraz okolica tętni życiem. Kamionek, choć leży kawałek dalej, jest jakby zapomniany. Nie ma tu tylu knajp, pracowni artystycznych, co na Pradze. Jest sporo zakładów rzemieślniczych, ale ich klienci odeszli do centrów handlowych i marketów budowlano-wnętrzarskich i pracownie opustoszały, zatrzymały się w rozwoju. I właśnie to postanowili zmienić studenci Uniwersytetu SWPS, który też mieści się na Kamionku. Zaplanowali, że tchną nową energię w pełnych zwątpienia lokalnych rzemieślników za pomocą projektu Kamionek Milowy, który realizują na swojej uczelni. – Celem tego projektu jest poprawa jakości funkcjonowania małych przedsiębiorstw rzemieślniczych, usługowych oraz promocja Kamionka jako ciekawego obszaru o bogatej tożsamości i dużym potencjale – opowiada o projekcie jeden z jego autorów, Bartosz Bednarz. Studenci działają w ramach międzynarodowej organizacji Enactus, która wspiera rozwój społeczności lokalnych przez współpracę liderów biznesu, uczelni i małych przedsiębiorstw. W praktyce wyglądało to tak, że wiosną i jesienią ubiegłego roku do właścicieli 10 z 20 kamionkowych zakładów rzemieślniczych i usługowych przyszło kilkoro z uczestników projektu i zapytało, czy chcą wziąć w nim udział. Zaproponowali: zrobimy wam szkolenia z nowych form promocji, nauczymy, jak prowadzić Facebooka i jak robić biznesplan.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.