Ile na początek
Paulina Brzuchnalska pracuje jako menedżer ds. e-commerce w butiku modowym Trendsetterka.com. Wcześniej odpowiadała za wprowadzenie na rynek e-sklepu dla ekskluzywnej polskiej marki Caterina. Specyfikę e-commerce modowego poznała od podszewki – najpierw przez kilka lat przygotowywała ofertę dla klienta z półki premium, a od roku koordynuje działanie sklepu, który sprzedaje produkty ponad 150 projektantów. O klienta nie jest jednak łatwo, Trendsetterka, choć działa od 2010 r., znana jest wąskiej grupie internautów. Sklep nie kupuje towaru, zarabia na prowizji od sprzedaży. Do dyspozycji jest niewielki budżet marketingowy, a konkurencja (np. Showroom czy Mustache) działa z rozmachem. Dlatego Brzuchnalska przestrzega tych, którym wydaje się, że sklep internetowy to sprawdzone źródło łatwych pieniędzy: – Żaden potencjalny właściciel e-sklepu nie powinien wierzyć w to, że w dzisiejszych realiach jego prowadzenie nie wymaga solidnych nakładów finansowych – podkreśla.
Zbudowanie sklepu to koszt rzędu 2-3 tys. zł, jeśli wybierzemy rozwiązanie abonamentowe, czyli skorzystamy z gotowych ofert. Bez abonamentu, za zaawansowany funkcjonalnie sklep, zapłacimy 5-10 tys. zł.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.