Jakie miejsce na rynku ubezpieczeńzdrowotnych zajmuje pzu?
W obszarze zdrowia mamy bogate doświadczenie. Już od 15 lat oferujemy produkty zdrowotne. Był to program pilotażowy. Uruchomiliśmy go w kilku miastach. Sprawdził się i zaczęliśmy sprzedawać ubezpieczenia zdrowotne w całym kraju. Prawdziwy przełom w rozwoju tego segmentu nastąpił jednak wówczas, gdy została powołana spółka PZU Zdrowie, która odpowiada za obszar zdrowia. Słupki sprzedażowe zaczęły szybko rosnąć, a liczba klientów korzystających z naszych usług systematycznie rośnie. Ubezpieczenia zdrowotne zostały włączone do strategii rozwoju PZU. Są jednym z jej trzech filarów.
Jak duża jest obecnie sieć placówek pzu Zdrowie?
PZU działa nie tylko za pośrednictwem własnych placówek, lecz także partnerskich. Utworzyliśmy największą na rynku ich sieć, która obejmuje cały kraj. Pomocy medycznej udziela naszym klientom personel medyczny ponad 1700 placówek w ponad 500 miastach. Ponieważ klientów przybywa, sieć jest nieustannie rozbudowywana. Warto podkreślić, że naszych klientów nie obowiązuje rejonizacja.
Jakie udogodnienia oprócz łatwego dostępu do lekarzy specjalistów proponuje klientom PZU Życie?
Uzupełnieniem naszej oferty są ubezpieczenia lekowe. Można z nich korzystać w każdej aptece w kraju. W ponad 5,5 tys. aptek, które z nami współpracują, dofinansowanie leku odbywa się już w chwili jego zakupu. Nasza oferta to pionierskie rozwiązanie na polskim rynku. Diagnoza lekarska, recepta, a następnie możliwość realizacji przepisanego leku – cały proces leczenia możemy objąć ochroną ubezpieczeniową. Tak więc nie tylko sprzedajemy ubezpieczenia, ale także zapewniamy klientom komfort korzystania z nich. Naszą ambicją jest być liderem prywatnego rynku zdrowotnego. Dopełnieniem oferty jest nasza nowa propozycja ubezpieczenia szpitalnego.
To dobry czas na rozwój biznesu zdrowotnego?
Niech odpowiedzią będzie liczba grupowych umów ubezpieczenia zdrowotnego, które zawieramy. Kwartalnie przybywa nam ponad 1000 takich kontraktów.
Jaki jest powód tak dużego zainteresowania?
Wypełniamy przestrzeń w obszarze opieki medycznej. Narodowy Fundusz Zdrowia nie jest w stanie zapewnić pacjentom dostępu do wszystkich usług w krótkim czasie. Dlatego zapotrzebowanie na prywatną opiekę medyczną rośnie. Odzwierciedla to ponad milion klientów, którzy korzystają dziś z ubezpieczeń zdrowotnych i lekowych PZU. I nie zdradzę tu tajemnicy, że sprzedajemy coraz więcej tych ubezpieczeń. Badania pokazują, że w ciągu najbliższych siedmiu lat wartość prywatnych wydatków na opiekę zdrowotną w Polsce wzrośnie prawie dwukrotnie. Jest to rynek perspektywiczny i chłonny.
Firmy często pytają o ofertę zdrowotną?
Polisy zdrowotne są coraz popularniejsze. Podobnie jak w innych krajach, w Polsce również coraz częściej sięgają po nie pracodawcy. Wielu z nich traktuje opiekę medyczną jako motywujący bonus i pożądany przez kadrę pozapłacowy element wynagrodzenia. To, że firmy zapewniają pracownikom prywatną opiekę medyczną i dostęp do profilaktyki, skutkuje tym, iż rzadziej biorą oni zwolnienia lekarskie, co wpływa na oszczędność czasu i pieniędzy. Załoga jest też bardziej lojalna wobec pracodawcy, który buduje wizerunek nowoczesnego i solidnego, bo dba o zdrowie pracowników i ich rodzin. W efekcie pracodawca i pracownik mają wymierne korzyści. Z tego właśnie względu pracodawcy chętnie fundują ubezpieczenia zdrowotne swojej załodze. Wciąż największym zainteresowaniem cieszą się produkty ambulatoryjne. Dają one klientom dostęp do konsultacji lekarskich i badań diagnostycznych. Często też klienci kupują ubezpieczenia lekowe. Natomiast ubezpieczenia szpitalne są zwykle elementem oferty dla kadry zarządzającej w firmach.
Co wyróżnia ofertę PZU Życie?
Nasze ubezpieczenia są kompleksowe i elastyczne. Zawierają wszystkie elementy ochrony zdrowia – od badań przez diagnozę do terapii i finansowania zakupu leków. U nas klient w 100 proc. decyduje, kiedy i gdzie, a także z ilu i jakich usług korzysta – w zależności od swoich potrzeb i stanu zdrowia. To najbardziej prokliencki model usług na rynku. Nikt inny nie ma tak pełnej i elastycznej oferty. Ponadto kierujemy się zasadą, że ubezpieczenia zdrowotne nie są luksusem jedynie dla elit z bogatych korporacji. Nasze produkty są dostępne dla wszystkich. Kalkulujemy ofertę indywidualnie dla każdego przedsiębiorstwa. W zależności od wybranego wariantu dostarczamy rozwiązania, które gwarantują szybki, bezpłatny i nielimitowany dostęp do lekarzy kilkudziesięciu specjalizacji, setek badań diagnostycznych (m.in. tomografii komputerowej i rezonansu magnetycznego), a także do zabiegów szpitalnych czy rehabilitacji. Oczywiście mamy też ofertę z najwyższej półki dla najbardziej wymagających. Staramy się również ułatwić klientom korzystanie z usług. Mamy całodobową infolinię medyczną, która organizuje wizyty we wszystkich współpracujących z nami placówkach, a nie tylko we własnych, jak to bywa u konkurencji. Wizyty można też umawiać przez internet czy aplikację mobilną. I przede wszystkim gwarantujemy dostępność terminów wizyt lekarskich, wybór miejsca, a nawet konkretnego lekarza. Natomiast ubezpieczenia lekowe, o których już wspomniałem, są produktem, którego jeszcze nikomu nie udało się skopiować.
Oczekiwania klientów się zmieniają, pojawiają się nowe. Jakie działania podejmuje PZU w takich sytuacjach?
PZU stale rozwija ofertę ubezpieczeń zdrowotnych. Wdrażamy nowe rozwiązania, modyfikujemy obecne. Mamy wiele nowoczesnych ubezpieczeń z całego obszaru zdrowia, ale nie oznacza to, że możemy spocząć na laurach. Dostosowywanie oferty do oczekiwań klientów to systematyczna, ciągła praca. Zmieniamy też procesy obsługi. Wprowadzamy kolejne udogodnienia, również technologiczne, tak aby klienci czuli się w PZU jak najlepiej. Najważniejsze jest to, że coraz częściej widzą oni potrzebę posiadania dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego, chcą za nie płacić, a firmą, którą obdarzają zaufaniem w tym obszarze, coraz częściej jest PZU.
Jakie są najbliższe plany PZU związane z ubezpieczeniami zdrowotnymi?
W biznesie ubezpieczeniowym planujemy wszystko z dużym wyprzedzeniem. Dlatego zajmuję się nie tylko tym, co będzie się działo u nas w 2016 r., lecz także w kolejnych latach. Obecnie prowadzimy bardzo intensywną akcję sprzedażową ubezpieczeń zdrowotnych i lekowych. Nieustannie budujemy i rozwijamy naszą sieć placówek własnych. Jest to duże przedsięwzięcie, które wymaga ogromnego nakładu pracy. Oczywiście cały czas badamy również oczekiwania i potrzeby klientów, obserwujemy trendy i konkurencję – nasza oferta musi być najlepsza, dlatego nie boimy się zmian i staramy się kreować rynek.
A co z tradycyjnymi ubezpieczeniami grupowymi PZU Życie?
Wciąż jest to nasza podstawowa działalność i moje oczko w głowie. W końcu jesteśmy liderem tego segmentu – a to zobowiązuje. Jak już wspomniałem, ciągle podążamy za potrzebami naszych klientów…
Informacje o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności PZU Życie SA są zawarte w ogólnych warunkach ubezpieczenia (OWU) stanowiących wzorzec umowny, dostępnych w oddziałach PZU i na stronie pzu.pl
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.