Grzegorz Sadowski
„Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat”
Adam Grant
Odnoszący sukcesy przedsiębiorcy lubią ryzyko bardziej niż przeciętni ludzie? Nieprawda. Przedsiębiorcy mają zdecydowanie większą awersję do ryzyka niż średnia w społeczeństwie. Oni umieją po prostu właściwie podejmować ryzyko. Odnoszący sukcesy przedsiębiorcy w młodości może częściej niż reszta buntują się przeciwko rodzicom, piją alkohol i wagarują. Ale nie jeżdżą autem po alkoholu, ani nie kradną. Tak więc łamią obowiązujące zasady, ale tylko te, które niosą ze sobą stosunkowo niskie ryzyko. W swojej fascynującej książce Adam Grant, profesor Wharton School, jeden z najbardziej wpływowych myślicieli w dziedzinie zarządzania, obala powszechnie obowiązujące przekonanie dotyczące przedsiębiorczości. Przykład?
Weźmy chociaż prokrastynację, czyli chęć odkładania wszystkiego na później. Powszechnie uznawana za wroga produktywności prokrastynacja zdaniem Granta może też być źródłem kreatywności. Kiedy odkładamy coś na później, zyskujemy czas, by pozwolić naszym myślom podążać w różnych kierunkach, zamiast koncentrować się na jednej rzeczy. W rezultacie mamy szansę na znalezienie bardziej nowatorskiego rozwiązania. Leonardo da Vinci malował Monę Lisę z przerwami przez kilkanaście lat. Krytycy sądzili, że marnuje czas na eksperymenty optyczne, a on dzięki badaniom nad światłem stworzył arcydzieło. Ta książka jest tak pełna różnych idei, że nie ma co odkładać jej na później.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.