Wiecie, jaki jest najnowszy hit w hipsterskich knajpkach na świecie? Avolatte, czyli zwykła kawa latte podana w połówce wydrążonego awokado. Pomysł powstał w Australii. – Przyszedł do nas klient, poprosił o coś takiego i zrobiliśmy – tłumaczył barista z Truman Cafe w Melbourne. Zrobił zdjęcie, wrzucił do internetu i pomysł chwycił. Trafił nawet do Polski. Avolatte pojawia się na przykład w najnowszych reklamach MK Cafe. Samo awokado stało się już najbardziej hipsterskim owocem na świecie. W Holandii powstał lokal, który w menu ma wyłącznie dania zrobione z awokado. Ania Lewandowska (nie mówię, że jest hipsterką), żona naszego najdroższego piłkarza, gwiazda fitnessu i zdrowej żywności, potrafi z awokado zrobić prawie wszystko. Pudding z awokado. Trufle z awokado. Krem z awokado. Awokado zapiekane z jajkiem. Awokado z arbuzem. To tylko kilka przepisów z jej dietetycznej strony. Tost z pastą z awokado albo taki z artystycznie ułożonymi plasterkami tego owocu stał się śniadaniowym klasykiem. I powodem do oburzenia. Australijski socjolog Bernard Salt nie wytrzymał i wyrzucił z siebie, że młodych ludzi nigdy nie będzie stać na kupno własnego domu, jeśli będą chodzić do hipsterskich kawiarenek i zamawiać na śniadanie tosty z awokado za 22 dolary. Podobnie powiedział zresztą Tim Gurner, bogacz z Melbourne, który zarządza luksusowymi nieruchomościami wartymi prawie 4 mld dolarów: „Kiedy starałem się kupić mój pierwszy dom, nie wydawałem kasy na rozpaćkane awokado na toście”. – Młodzi ludzie chcą się wyróżniać, ale też zaimponować innym. Pokazać, że ich stać na to, żeby nie jeść tego samego, co wszyscy – tłumaczy prof. Henryk Domański, dyrektor Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk. Ta chęć wyróżnienia idzie w parze z innym trendem: modą na zdrową żywność. Ale wrzucając do koszyka zielone warzywko z myślą, że jesteśmy tacy eko i ratujemy planetę, mogą być w błędzie. Prawda może wyglądać zupełnie inaczej.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.