Marta Szuma
Polska jest czwartym największym eksporterem mebli na świecie. Więcej mebli za granicę wysyłają tylko Chiny, Niemcy i Włochy. Polskie kanapy, komody i krzesła znajdziemy w domach i mieszkaniach Niemców, Anglików, Czechów, a nawet Amerykanów i Brazylijczyków. Roczna wartość produkcji polskich firm meblowych szacowana jest na ponad 40 mld zł. Według raportu KPMG „Rynek meblarski w Polsce 2017” do 2020 r. wartość ta ma wzrosnąć do prawie 50 mld zł. Polskie meble cenią sobie także sami Polacy, którzy wybierając je, w największym stopniu kierują się funkcjonalnością (88 proc.), trwałością wykonania (87 proc.) oraz stosunkiem jakości do ceny (84 proc.). Nad Wisłą najbardziej popularny jest styl nowoczesny (58 proc. respondentów). Przekonuje on do siebie prostotą i funkcjonalnością. Bryły mebli mają zazwyczaj geometryczne kształty, a w ich kolorystyce przeważają stonowane barwy. Także firmy meblarskie wskazują ten styl jako bestsellerowy. Drugim pod względem popularności jest styl minimalistyczny (24 proc. badanych), który wyróżnia się prostymi i lekkimi formami oraz jasną kolorystyką w odcieniach bieli, brązu, szarości. Prawie tyle samo Polaków wybiera również styl skandynawski (22 proc.). Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się natomiast meble w stylu klasycznym (wybór 18 proc. badanych).
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.