Dwadzieścia pięć lat temu całkowita długość nowo wybudowanych dróg o standardzie autostrady wynosiła niecałe 100 km. Dzisiaj jest ich 1641 km, a dróg ekspresowych – 1611 km (w tym dwujezdniowych 1362 km). Do zrealizowania założeń Programu Budowy Dróg Krajowych pozostało ok. 18 proc. przewidzianych autostrad i prawie 70 proc. docelowej długości dróg ekspresowych. Ale polska droga do autostrad była raczej wyboista i na pewno bardzo kręta. Tak bardzo, że na niektórych swoich zakrętach zostawiła za sobą setki upadłych firm budowlanych. Podczas debaty zorganizowanej przez tygodnik „Wprost” jej uczestnicy – najważniejsi przedstawiciele branży budowlanej i infrastrukturalnej – zastanawiali się, co zrobić, by ta sytuacja się nie powtórzyła. Przy jednym stole pojawiła się strona rządowa na czele z ministrem środowiska Henrykiem Kowalczykiem, Łukaszem Smółką, szefem gabinetu politycznego Ministerstwa Infrastruktury, Jackiem Grygą, kierującym Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Stronę naukowo-ekspercką reprezentował dr Leszek Buller, dyrektor Centrum Projektów Europejskich, a przedsiębiorców – Barbara Dzieciuchowicz, prezes Zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, oraz Michał Mental, wiceprezes WASKO SA.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.