PKN ORLEN prowadzi zdywersyfikowaną działalność obejmującą aktywa rafineryjne, petrochemiczne i energetyczne, a także sprzedaż detaliczną oraz segment Upstream. Spółka operuje w kilku krajach europejskich i Ameryce Północnej, dysponuje sześcioma rafineriami oraz nowoczesną siecią 2,8 tys. stacji paliw. PKN ORLEN, podążając za trendami rynkowymi, realizuje wiele działań sprzyjających budowaniu i wdrażaniu innowacji we wszystkich segmentach. Źródłem innowacyjnych projektów stają się zarówno pomysły z wewnątrz, jak i zewnątrz organizacji. W ramach biznesu podstawowego PKN ORLEN realizuje wiele projektów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Wdrażane są one już na etapie szkoleniowym, na którym pracownicy produkcji zdobywają niezbędną wiedzę, wykorzystując technologię Virtual Reality.
Nowe technologie, nowe produkty
Wszystkie realizowane projekty rozpatrywane są pod kątem innowacyjnych rozwiązań. PKN ORLEN w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza np. zainwestować ponad 8 mld zł we wzrost i innowacyjność produkcji petrochemicznej. Istotnym elementem działań innowacyjnych będzie budowa Centrum Badawczo--Rozwojowego, które stanie się zapleczem technicznym dla wdrażania nowych rozwiązań oraz rozwoju nowych technologii i produktów. Z kolei we współpracy z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim i Uniwersytetem Szczecińskim PKN ORLEN uruchomił w Płocku stację doświadczalną do produkcji biokomponentów z glonów olejowych, w której będzie rozwijał technologię produkcji biokomponentów wyższej generacji. Innowacje stanowią też istotny element rozwoju sieci detalicznej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, PKN ORLEN rozwija ofertę, która podąża za światowymi trendami. Dlatego na stacjach ORLEN można wypożyczyć auto na minuty, a już wkrótce będzie można zapłacić za paliwo przez aplikację mobilną. W tym roku koncern wprowadził w całej sieci w Polsce nowoczesne paliwa, charakteryzujące się niższą emisją do środowiska i dbałością o czystość silnika. Stopniowo planowane jest dostosowywanie stacji paliw do sprzedaży paliw alternatywnych, np. ładowania aut elektrycznych czy wodorowych.
Oczekiwana postawa
PKN ORLEN aktywnie wspiera kulturę innowacyjności, aby móc w pełni czerpać korzyści z innowacyjności wewnętrznej i zewnętrznej. W ramach organizacji innowacyjność promowana jest jako oczekiwana postawa. Pracownicy mają możliwość zgłaszania swoich innowacyjnych inicjatyw, które mogą być wdrożone w infrastrukturze firmy. Natomiast pomysły z zewnątrz są zasysane przez otwartą platformę innowacje@orlen. pl. Za pośrednictwem strony zgłaszane są propozycje nowatorskich rozwiązań w kluczowych obszarach funkcjonowania PKN ORLEN.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.