W 2009 r. kilka tysięcy osób wypoczywających nad wodą wzywało pomocy, wybierając numer ratunkowy sieci Plus 601 100 100.
Telefon pod ten numer to niezawodny – a co bardzo ważne – najszybszy sposób powiadamiania o wypadku służb Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Niezawodny, bo w trzech centrach koordynujących – w Sopocie, Giżycku i we Wrocławiu – w sezonie letnim na zgłoszenia czekają non stop dyspozytorzy, którzy mogą się połączyć z każdym z 2 tys. ratowników WOPR (do organizacji tej należy ponad 60 tys. osób). To sposób najszybszy, bo tylko około 10 sekund (ale nie więcej niż 20 sekund) zajmuje koordynatorowi przekazanie zawiadomienia o wypadku ekipie, która znajduje się najbliżej miejsca zdarzenia, jest wyposażona w odpowiedni sprzęt i możenajsprawniej przeprowadzić akcję ratowniczą. W tym roku nad wodą będzie jeszcze bezpieczniej, bo uruchamiane są kolejne trzy ośrodki przyjmujące zgłoszenia: w Szczecinie, Suwałkach i Legionowie. Połączenia z sieci Plus są automatycznie przełączane do najbliższego centrum dyspozytorskiego. Połączenia z pozostałych sieci odbierane są w głównym centrum w Sopocie.
Więcej możesz przeczytać w 28/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.